فن خنک کن الکتروموتور

فن خنک کن الکتروموتور

در بسیاری از موارد که از الکتروموتور صنعتی استفاده می شود، نیاز است که دور موتور توسط اینورتر یا هر تجهیز دیگری کاهش پیدا کند. لذا عموماً با تغییر فرکانس توسط یک ابزار جانبی نظیر درایو یا VFD، دور الکتروموتور به زیر دور نامی کاهش می دهند. اما نکته مهم این است که با این کار، دور پروانه خنک کن پشت موتور که به صورت مستقیم به شفت متصل است نیز کاهش یافته و در نتیجه موتور داغ خواهد کرد.

کاربرد فن خنک کننده الکتروموتور یا اکسترنال

برای رفع این مشکل داغ کردن الکتروموتور توان بالا، عموماً از یک فن جانبی با نام اکسترنال فن یا فن خنک کن الکتروموتور یا دینام استفاده می شود. این قابلیت عموماً برای الکتروموتورهای سنگین با توان بالا که اتفاقاً خنک کاری در آنها بسیار حائز اهمیت هم هست استفاده می شود.

استفاده از الکتروموتور جانبی

برای جبران این موضوع می بایست از یک الکتروموتور جانبی با دور نامی استفاده کرد که بتواند یک پروانه خنک کن را پشت الکتروموتور به گردش در آورد.

بدیهی است که برای این کار نیاز است که ظرفیت هوادهی، نوع پروانه و محاسباتی از این دست کاملاً انجام شود. برق متصل به این الکتروموتور به صورت مجزا است و با اینورتر نصب نمی شود تا بتواند با دور نامی، عملیات خنک کاری را انجام دهد. استفاده از فن اکسترنال میتواند به خوبی باعث افزایش راندمان الکتروموتور و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد سیم پیچ آن شود.

نحوه نصب فن اکسترنال

گروه پاسارگاد صنعت با کسب تجربه در زمینه محاسبه، طراحی، اجرا و نصب پروانه خنک کن الکتروموتورهای سنگین، آماده ارائه مشاوره رایگان و انجام عملیات نصب فن خارجی الکتروموتور است. برای این منظور با کارشناسان فروش در تماس باشید.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *