برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

انتخاب گیربکس حلزونی

انتخاب گیربکس حلزونی

پس از کسب اطلاعات لازم می توان انتخاب گیربکس حلزونی را از جدول مشخصات گیربکس حلزونی انتخاب کرد. اگر گشتاور نیرو Mیا توان KW مورد نیاز ،معلوم باشد. معمولا باید از نصب الکتروموتوری با توان بالاتر از مقدار مورد نیاز پرهیز کرد زیرا شوک و تنش ایجاد می کند که عمر گیربکس حلزونی و سایر اجزا را کوتاه می سازند. چون طراحی بر طبق توانی که ماشین جذب میکند انجام گرفته است و نه بر اساس توان الکتروموتور نصب شده. به علاوه،انرژی بیشتری مصرف شده،هزینه بالا مصرف گردیده و تجهیزات برقی مصرفی نیز گرانتر می شود. می توانید از الکتروموتور بزرگتر استفاده کنید به شرطی که مطمئن باشید که فقط برای شرایط کار ویژه (مثلا وقتی که تعداد اتصال زیاد است) مورد استفاده قرار می گیرد.

گیربکس حلزونی می تواند پیش بار 100%گشتاور نیروی اسمی خود را تحمل کند به شرطی که تعداد اتصال محدود باشد.اگر تعداد اتصال نیز زیاد باشد باید گیربکس حلزونی ای انتخاب کنید که گشتاور نیرو گیربکس حلزونی ، M برابر 50% پیش بار ضرب در ضریب کار مناسب باشد. وقتی نوع گیربکس نسبت به تبدیل I وموتور مشخص شد،بررسی کنید که آیا مشخصات اتصال الکتروموتور به گیربکس صنعتی(B5) یا (B14) بر طبق جدول امکانات سوار شدن،مناسب سوار کردن روی گیربکس حلزونی هست یا خیر.

کاتالوگ گیربکس حلزونی

توان ورودی HP1,KW1

توانی که در کاتالوگ گیربکس حلزونی ذکر شده است، توان ورودی گیربکس حلزونی است.

توان خروجی KW2(HP2)

به این صورت محاسبه می شود: KW2(HP2)=KW1(HP1)*I/d

گشتاور خروجی M2

برای بسیاری از انواع گیربکس حلزونی ، مقادیر M2 که در کاتالوگ گیربکس حلزونی مشخص شده اند ، واقعی می باشند زیرا بازده گیربکس حلزونی در محاسبه مقادیر M2 در نظر گرفته شده است. مقادیر M2 باید مساوی یا بیشتر گشتاور نیروی مورد نیاز برای کار ماشین باشد.

ضریب کار S.F.

چون گیربکس حلزونی اغلب تحت بار متغیر کار می کند ، بهتر است گیربکس حلزونی ای را انتخاب کنید که ضریب گیربکس حلزونی مناسب باشد. (ضریب کار): ضریب کار به ما امکان انتخاب گیربکس حلزونی با مشخصات مناسب جهت نوع کار مورد نیاز را میدهد.

نسبت تبدیل i:

نسبت تبدیل i یک مشخصه گیربکس حلزونی یا انواع گیربکس صنعتی است. در گیربکس مارپیچی یا همان گیربکس حلزونی ، معمولا نسبت نشان داده شده رند شده است. برای بدست آوردن مقادیر دقیق،با کارشناسان فروش در تماس باشید.

بازده گیربکس I/d

درجه حرارت،نوع ماده روغن کاری ،دور ،مشخصات گیربکس حلزونی و …بر بازده اثر میگذارند، بنابراین در محاسبه گشتاور نیرو M2،از بازده ضمن کار استفاده شده است.

اطلاعات برای انتخاب گیربکس حلزونی

_ نوع ماشینی که گیربکس حلزونی برای ماشین انتخاب شده است.
_ دمای محیط
_ شرایط محیط (گرد و خاکی،رطوبتی،یخ زده،استوایی و…)
_ موتور متحرک (نوع و مشخصات)
_ نوع انتقال بین الکتروموتور و گیربکس حلزونی (مستقیم،از طریق کوپلینگ ، کلاچ،واریاتور)
_ آرایش محور
_ مقدار بار شعاعی و یا پیشوان و علل پیشوان

توصیه می کنیم که الکتروموتور و گیربکس صنعتی را به طور کامل وبه صورت الکتروگیربکس کوپل شده خریداری کنید،در صورت خرید الکتروگیربکس سر هم به طور کامل ما گیربکس را تست کرده و تضمین می کنیم که موتور با استاندارد کیفی بالای مورد نیاز برای کار خوب دستگاه،سازگار باشد. در سایت تکنو سعدی الکتروموتور و گیربکس حلزونی به طور جداگانه و کوپل شده سر هم به فروش می رسد.

بار شعاعی و پیشران

لازم است بررسی شود که بار شعاعی و یا پیشران از مقدار موجود در جدول مربوطه تجاوز ننماید.

روغن کاری و نوع روغن گیربکس حلزونی

گیربکسی که گریسکاری عمری شده است (ترکیب تلسیا A-IP) دارای درپوش تراز روغن ،پیچ تخلیه روغن و هواکش نیستند. گیربکسی که می باید روغن کاری شود بدون روغن ارائه شده و دارای در پوش هواکش ،تراز روغن و تخلیه روغن مناسب با موقعیت نصب (که شما مشخص خواهید کرد)است. گیربکس حلزونی ای که بدون روغن کاری ارائه می شود را قبل از نصب باید با مقدار معینی از روغن پر کرد.

روغن معدنی بالارا می توان برای دمای بین 0 درجه سانتیگراد تا 30 درجه سانتیگراد به کار برد. اگر دما از 35-30+ درجه سانتیگراد تجاوز کند، برای گیربکس حلزونی باید ازروغنی که لزجت مناسب دارد به کار برد. اگر دما کمتر از 0 درجه سانتیگراد باشد باید روغنی با لزجت پایین تر را مورد استفاده قرار داد.از مواد روغنی ترکیبی می توان برای دمای از 40 درجه سانتیگراد تا 10- درجه سانتیگراد (گریس)و از 30- درجه سانتیگراد(25- درجه سانتیگراد برای بلاسیاs)تا 50 درجه ساتیگراد(روغن) استفاده کرد.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *