برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

انواع موتور گیربکس

انواع موتور گیربکس

موتور گیربکس، همانطور که از نام آن برمی‌آید، از یک الکتروموتور یا موتور الکتریکی (بدون جاروبک، جاروبک دار، AC، سروو) و چرخدنده‌ی کاهنده، که گیربکس نیز خوانده می‌شود، تشکیل شده است؛ این اجزا در یک بسته‌ی ساده مونتاژ شده‌اند.

ترکیب موتور گیربکس پیچیدگی را کمتر کرده و هزینه‌های طراحی را که باید برای لحاظ کردن الزامات مربوط به گشتاور بالا و سرعت پائین خروجی در نظر گرفته شود کاهش می‌دهد.

موتور گیربکس‌ها را می‌توان به صورت یکپارچه یا با ترکیب کردن قطعات جداگانه تولید کرد. منظور از ساخت یکپارچه‌ی موتورگیربکس این است که موتور و چرخدنده‌ی کاهنده روی یک شفت قرار گیرند. انواع وسیعی از موتور گیربکس‌های استپر، موتورگیربکس‌های بدون جاروبک، موتور گیربکس‌های DC و موتور گیربکس‌های AC که دارای یکی از انواع چرخدنده‌های ساده، خورشیدی یا حلزونی هستند تولید می‌شوند.

موتور گیربکس‌ها در بسیاری از کاربردهای صنعتی و همچنین کاربری‌های خانگی روزمره استفاده می‌شوند. کاربردهای صنعتی شامل جرثقیل‌ها، بالابرها، جک‌ها و نوارنقاله‌ها هستند. کاربری‌های خانگی و روزمره‌ی موتور گیربکس‌ها عبارتند از ماشین‌های لباسشویی، مخلوط کن‌ها، ساعت‌ها و ابزار دستی مانند دریل‌ها و خشک کن‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *