برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

پمپ جتی چیست؟

پمپ جتی چیست؟

پمپ جتی چیست؟ اصولا امروزه رساندن آب از قسمت‌های عمیق و کم عمق به ساختمان‌های مسکونی یا مصارف صنعتی، از معضلاتی است که ساختمان‌ها با آن دست وپنجه نرم می‌کنند.

پمپ‌های جتی از انواع پمپ‌هایی هستند که به دلایل متعدد مانند ساختار و نخوه‌ی طراحی که دارند، مورد استقبال برای مصارف خانگی قرار گرفته‌اند. این پمپ‌ها مانند سانتریفیوژ عمل می‌کنند به همین دلیل از دسته‌ی پمپ‌های سانتریفیوژی هستند‌. برای آشنایی با آن بهتر است نگاهی به این پمپ‌ها بیاندازیم.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن خانگی

پمپ آب جتی چیست؟

پمپ جتی، از انواع پمپ‌هایی است که برای مکش آب از آن استفاده می‌شود. پمپ آب جتی از انواع پمپ‌های سانتریفیوژ است. این پمپ‌ها به دلیل طراحی خاصی که دارند یکی از پرمصرف‌ترین انواع پمپ‌های آب نیز محسوب می‌شوند. این پمپ‌ها آب را از مناطق پایین‌تر به نواحی بالاتر مانند طبقات بالای یک ساختمان می‌رسانند.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن صنعتی

ساختار و عملکرد پمپ جتی:

طراحی این پمپ به این صورت است که بدون نیاز به لوله کشی می‌تواند آب را از اعماق مکش کرده و به سطح بیاورد. عملکرد این پمپ به این صورت است که در قسمت پمپ خلا ایجاد می‌شود.در نتیجه هیچ هوایی باقی نمی‌ماند. سپس آب و هوا به نحوی ترکیب می‌شوند که بر جو موجود تاثیر گذاشته و سیال سازی انجام می‌شود. اکنون زمان است که هوا دفع شده و مایع به شیوه‌ی پمپ‌های سانتریفیوژ پمپاژ شده و منتقل شود.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن کولری

پمپ آب جتی

پمپ آب جتی

انواع پمپ جتی چیست؟

پمپ‌های جتی از دو نوع کم تشکیل شده است:

پمپ جتی کم عمق
پمپ آب جتی عمیق
از نام این دو می‌توان حدس زد که چه تفاوتی با یکدیگر دارند. تنها تفاوتشان این است که انژکتور پمپ‌های عمیق در پایین قرار گرفته و می‌تواند آب را به سمت بالا پمپاژ نماید.

آشنایی با الکتروموتور جمکو

اجزای تشکیل دهنده‌ی پمپ آب جتی

پروانه یکی از بخش‌های اصلی پمپ آب جتی است. این بخش از پمپ جتی می‌تواند از آلیاژهای متفاوتی ساخته شود که بسته به منطقه‌ی مورد استفاده یا نیاز مشتری متفاوت است. مثلا در مناطقی که آب شور است، از استیل ضد زنگ آن را تهیه می‌کنند. اما در اکثر مواقع از برنج برای ساخت آن استفاده می‌شود.

این پمپ در بخشی از بدنه‌ی خود دارای سیم پیچی است. این سیم‌پیچی به طور عمده از جنس مس تهیه می‌شود. اما اگر قرار باشد جنس پمپ‌ارزان‌تر برای مشتری تمام شود، از آلومینیوم استفاده می‌شود. نتیجه‌ی حاصله پمپ جتی بی کیفیتی است که در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

هد پمپ نیز بخش دیگری از پمپ محسوب می‌شود و بین ۹ تا ۷۵ متفاوت است.

 

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *