برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

کارکردهای پمپ آب جتی

کارکردهای پمپ آب جتی

در این مقاله قصد داریم با کارکرد پمپ آب جتی و همچنین نوع کاربرد آن و نحوه هواگیری آن شما را آشنا کنیم. تا با اطلاعات کامل و آگاهی بیشتر بتوانید در مرحله ی انتخاب به راحتی بهترین و مناسب ترین محصول را انتخاب کنیم. بعد از خرید بدانید ساختار و نحوه ی کارکرد هر پمپی چگونه است.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن خانگی

هواگیری پمپ آب جتی به چه صورت است؟

یکی از انواع پمپ‌های آبی پرکاربرد که به دلیل ساختار مناسب، از پرمصرف‌ترین این محصولات نیز به شمار می‌رود، پمپ آب جتی است. این سیستم، برای مکیدن آب، از نقاط عمیق طراحی شده است. می‌تواند بدون نیاز به لوله کشی، این کار را انجام دهد. این دسته از منابع آبرسانی، می‌توانند در بخش مکش پمپ، خلائی ایجاد نمایند. از این طریق، هوا را در خط مکش از بین ببرند. پس از انجام این کار به وسیله ترکیب آب با هوا موجب می‌شوند تا سیال سازی اتفاق بیفتد و پمپاژ انجام گیرد. نهایتا این سیستم‌ها، هوا را دفع می‌کنند و مایع را انتقال می‌دهند.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن صنعتی

کاربردهای پمپ آب جتی

انتقال دادن مایعات و هم‌چنین انتقال سوخت‌های سبک از جمله کارکردهای پمپ آب جتی است. از طرف دیگر سیستم‌های تهویه و احتراق نیز از این منابع استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها مصارف خانگی، کشاورزی و آبیاری و صنعتی نیز دارند. هم‌چنین از آن‌ها می‌توان برای تامین آب استخر و سیرکولاسیون دیگ بخار نیز استفاده کرد.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن کولری

پمپ آب جتی

پمپ آب جتی

جنس پروانه پمپ آب جتی

به طور معمول؛، این پروانه‌ها از جنس برنج ساخته می‌شوند. یا در مواقعی از استیل ضد زنگ، برای کاربرد در مناطق با آب شور و املاح، به وجود می‌آیند. سیم پیچی این منابع نیز از جنس مس است.

آشنایی با الکتروموتور جمکو

برای استفاده از پمپ جتی چه مواردی را در سیستم لوله کشی باید در نظر گرفت؟

برای اینکه پمپ آبرسانی خود را در مکانی دور از دسترس و یا خارج از فضایی سر پوشیده، نصب نمایید لازم است حتما از یک وسیله گرمایشی برای جلوگیری از یخ زدگی استفاده کنید. هم‌چنین تمامی اتصالات در لوله‌کشی، باید از هوا خالی باشند و تمامی خطوط انشعاب لازم در روند مکش نیز نصب شده باشند. از طرف دیگر خط لوله مکش باید به نحوی نصب گردد که فضایی برای به دام افتادن هوا به وجود نیاورد چراکه باعث می‌شود تا از مکندگی آب، جلوگیری شود. هم‌چنین باید سایز لوله مکش برای حفظ حداقل زمان مکش آب و مایعات، کوتاه باشد. چنانچه این سایز بزرگ باشد موجب طولانی شدن روند مکش شده و باعث می‌شود تا مایع قبل از اینکه انتقال پیدا کند، تبخیر شود. چنانچه بخواهید از این دستگاه برای انتقال مایعات کثیف استفاده کنید، نیاز به فیلتر دارید.

نحوه کارکرد پمپ آب جتی

در هنگام چرخش، هوا می‌تواند به این دستگاه وارد شود. هوای ورودی با مایعی که در محفظه پروانه وجود دارد ترکیب می‌شود. پس از آن، مایع به همراه هوا، با استفاده از نیروی گریز از مرکز از این محفظه تخلیه می‌شوند. هوا هم‌چنان در حال افزایش است در حالی که از میزان آب، کاسته می‌شود. پس از آن آبی که بدون هوا است، و سنگین‌تر از آب به همراه هوا است، به وسیله نیروی گرانشی، به محفظه پروانه باز گردانده می‌شود. این میزان از آب، آماده است تا با هوای بیشتری نیز مخلوط گردد. وقتی تمامی هوا تخلیه شد در لوله مکش سیستم، خلأ ایجاد می‌شود و سپس فشار جو و اتمسفر به آب، باعث می‌شود تا روند پمپاژ آب از منبع، آغاز شود.

 

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

الکتروژن

4
98 بازدید ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
مدیر پاسارگاد صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *