برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

راهکارهای افزایش فشار آب چیست؟

راهکارهای افزایش فشار آب چیست؟

در این مقاله راهکارهای افزایش فشار آب را توضیح خواهیم داد. در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی که در بسیاری از ساختمان‌ها به ویژه مجتمع‌های چند طبقه و بلند، وجود دارد، مشکل افت فشار آب است. به طور کلی می‌توان گفت کاهش یافتن منابع آب شیرین، موجب شده است تا در بسیاری از مواقع و مناطق جغرافیایی، مشکلاتی در زمینه فشار آب به وجود بیاید.

بنابراین عامل، در بسیاری از مناطق، ساکنین با مشکلی به نام افت و یا کاهش فشار آب مواجه هستند و به دنبال راهکارهایی هستند که فشار آب ساختمان و یا واحد خود را افزایش دهند. اما لازم است ذکر شود که در بسیاری از مواقع علت اصلی کاهش فشار آب، مشکلاتی در تاسیسات ساختمان است.

بنابراین قبل از هر اقدامی، این تاسیسات را بررسی کنید. در حقیقت آسیب دیدگی این سرویس‌ها، نه تنها منجر به کاهش فشار آب می‌گردد، بلکه ممکن است موجب بروز مشکلاتی دیگر نیز در ساختمان شود. در ادامه به بیان چند راهکار در زمینه افزایش فشار آب، خواهیم پرداخت.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن خانگی

1- از بین بردن گرفتگی‌های سیستم لوله کشی

در بسیاری از مواقع، علت اصلی کاهش یافتن فشار آب در ساختمان، ناشی از رسوب و یا گرفتگی در شیرآلات و یا سیستم لوله کشی منزل است. به خصوص اگر سیستم لوله کشی منزل و ساختمان شما بسیار قدیمی است و مدت‌های زیادی از تعویض و تعمیر آن گذشته است توجه به این عامل، ضرورت دارد. در چنین شرایطی و برای جستجوی علت کاهش فشار آب لازم است قبل از هر چیز به رسوب گیری شیرآلات مختلف حمام، روشویی، لوله‌های مختلف و… اقدام نمایید.

برای انجام این کار لازم است در ابتدا علت اصلی بروز مشکل را پیدا کنید. پس لوله‌های آب گرفته و یا لوله‌هایی که دچار رسوب شده‌اند را شناسایی کنید. بنابراین در ابتدا نقشه لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان خود را بیابید.

سپس به سراغ شیر آب نصب شده بر روی هر کدام از این لوله‌ها بروید و آن‌ها را یک به یک، باز کنید و میزان فشار آب خروجی هر یک را بررسی نمایید تا از این طریق، محل اصلی گرفتگی لوله‌ها را با توجه به میزان فشار آب خروجی از شیر آب، پیدا کنید. بعد از یافتن لوله گرفته و دچار رسوب شده، آن را تعویض نمایید تا مشکل افت فشار آب برطرف گردد.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن صنعتی

2- باز کردن شیر اصلی

در بسیاری از مواقع علت اصلی افت فشار آب ساختمان، به دلیل رسوب و یا گرفتگی در صافی و یا فیلترهای شیرهای اصلی است. در چنین مواقعی نیز، قبل از هر اقدامی لازم است. شیر اصلی را باز کنید و صافی‌ها و فیلترهای آن را تمیز کنید. دوباره بر جای خود نصب کنید تا یکی از راهکارهای افزایش فشار آب را امتحان کرده باشید.

پمپ آب

پمپ آب

آشنایی با الکتروموتور موتوژن کولری

3- تقویت فشار آب

یکی از دلائل اصلی که به طور معمول، موجب می‌شود فشار آب به ویژه در ساختمان‌های چند طبقه و یا مجتمع‌های مسکونی، کاهش پیدا کند، تراکم جمعیت است. بنابراین در چنین شرایطی بهترین راهکار برای افزایش فشار آب ساختمان، تقویت کردن سیستم آب و فشار آن است.

برای تقویت کردن فشار آب ساختمان نیز یکی از راه حل‌های مرسوم، استفاده از انواع پمپ و منبع آب است. تا از این طریق بتوان فشار آب ساختمان را افزایش داد. در این صورت، ممکن است دیگر اهالی ساختمان تمایلی به خرید و قرار دادن پمپ و مخزن آب در ساختمان نداشه باشند.

بنابراین می‌توانید برای واحد مورد نظر خود، پمپ آب خریداری نمایید. این نوع از پمپ آب به نام پمپ آب افزایش فشار آبگرمکن شناخته می‌شود. انواع مختلف پمپ‌های تقویت فشار آب را می‌توانید بر روی سیستم آب ورودی ساختمان و واحد خود نصب نمایید. با استفاده از آن، به افزایش فشار آب ساختمان خود کمک کنید.

آشنایی با الکتروموتور جمکو

4- چک کردن نشتی‌ها

در بسیاری از مواقع، علت افت فشار آب در ساختمان به دلیل وجود یک نشتی در لوله‌ها و اتصالات آب است. به طور کلی وجود نشتی موجب می‌شود تا آب، کم کم دچار افت شود. از طرف دیگر نشتی آب، عاملی است که اگر به میزان زیادی در ساختمان اتفاق افتاده باشد خود را با بروز علائمی نشان خواهد داد.

برای نمونه ممکن است در ناحیه‌ای از دیوارهای ساختمان و یا سقف آن نوعی خیس شدن، مشاهده شود. این عوامل خود، نشان می‌دهند که در بخشی از سیستم لوله کشی منزل، نشتی وجود دارد. اما چنانچه نشتی در سیستم لوله کشی خود را نشان ندهد می‌توان از روش‌هایی برای تشخیص آن استفاده نمود.

برای انجام این کار باید در ابتدا تمامی شیرهای ساختمان را ببندید. سپس عدد درج شده بر روی کنتور آب را چک کنید. بعد از آن در زمانی معادل یک تا دو ساعت صبر کنید. دوباره عدد موجود بر روی کنتور خود را بررسی نمایید.

در چنین مواقعی باید حتما عدد درج شده کنونی بر روی کنتور آب، با عدد قبلا خوانده شده، برابر باشد. اگر این عدد، تغییر یافته بود نشان می‌دهد که در سیستم لوله کشی آب ساختمان شما نشتی وجود دارد. با بر طرف کردن این نشتی، فشار آب منزل شما افزایش خواهد یافت.

 

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *