برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

راهنمای انتخاب پمپ مناسب

راهنمای انتخاب پمپ مناسب

ما در اینجا سعی داریم که شما را برای انتخاب پمپ آب مناسب، راهنمایی کنیم. پمپ های آب خانگی نوعی از پمپ‌های کوچک است.

به دلیل ظاهر کوچک و مقرون ‌به‌ صرفه بودن آن‌ها در تأمین آب ساختمان‌های مسکونی و آپارتمان‌ها، هم چنین زمین های کشاورزی و پروژه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای انتخاب پمپ آب مناسب به یک سری مشخصات اولیه نیاز داریم که این مشخصات عموماً عبارت‌اند از:

تعداد طبقات، تعداد واحدها یا به عبارتی زیربنای کلی ساختمان، موقعیت مکانی یا جغرافیایی منطقه به جهت وضعیت نوسانات آب و متراژ لوله از محل نصب پمپ آب تا محلی که می خواهیم از آب استفاده کنیم.

و همچنین در زمین های کشاورزی مشخصاتی که مورد نیاز است. شامل: مساحت سطح زیر کشت، متراژ و فواصل انشعابات، منبع تامین آب و شیب (زاویه) زمین از مواردی است که حائز اهمیت در این زمینه می باشد.

برای استفاده از الکترو پمپ ها در پروژه های صنعتی نیز اطلاعات مربوط به نوع سیال، غلظت مواد و دیگر اطلاعات مربوطه ضروری است.

با توجه به مشخصات محل مصرف، پمپ آب می تواند متفاوت باشد. مشخص است انتخاب یک پمپ با هد (ارتفاع) و دبی (آبدهی) بالا علاوه بر صرف هزینه زیاد ممکن است. به لوله و تاسیسات ساختمان لطمه وارد کند و پمپ با فشار و دبی پایین پاسخ گوی شما نباشد.

اما اگر بخواهیم یک پمپ مناسب انتخاب کنیم. عموماً به این شکل است که برای طبقه اول و دوم با متراژ کم پمپ محیطی تا نهایتاً یک اسب پیشنهاد می‌شود. برای طبقه سوم و چهارم با متراژ کم نیز پمپ‌های بشقابی 1 اسب و 1.5 اسب پیشنهاد می‌شود.

اگر نیاز به دبی بیشتری باشد که می‌توان دو اسب دو پروانه نیز استفاده کرد. برای طبقات بالاتر با توجه به متراژ و ارتفاع می‌توان از پمپ های فشار بالاتر استفاده نمود.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن خانگی

تکفاز یا سه فاز بودن پمپ

ولتاژ پمپ‌های آب به دو صورت تکفاز یا سه فاز می باشد. برق تکفاز گستردگی بیشتری نسبت به برق سه فاز دارد از این رو شایان اهمیت است.

پمپ های تکفاز به جهت مصارف زیاد آن ها در آپارتمان بیشتر به عنوان پمپ های خانگی شناخته شده اند. اما پمپ‌های آب سه فاز نسبت به تکفاز در مقابل نوسانات برق مقاومت بیشتری دارند.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن صنعتی

نکات مهم درانتخاب یک پمپ مناسب

در هنگام انتخاب پمپ آب مناسب خانگی انتخاب معروف ‌ترین برند به معنای مناسب ‌ترین پمپ برای ساختمان شما نیست. جهت انتخاب یک پمپ مناسب باید به نکات زیر توجه کرد.

باید به این نکته توجه کرد که یک ساختمان مسکونی دارای چند واحد، چند طبقه و مقدار مصرفی آب ساختمان مشخص شود. که پمپ کوچک یا بزرگی انتخاب نشود.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن کولری

موضوع گارانتی در انتخاب پمپ آب مناسب

خدمات مناسب و وجود قطعات یدکی پمپ در انتخاب آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

توجه

دفترچه راهنمای نصب پمپ را قبل از استفاده مطالعه بفرمایید.
پمپ را در معرض یخ زدگی قرار ندهید.
مخزن تحت فشار باید متناسب با توان پمپ و میزان مصرف ساختمان انتخاب شود.
اجازه ندهید پمپ بدون آب یا به اصطلاح خشک کار کند.
زیرا باعث آسیب دیدگی میکانیکال سیل شده و به تبع تاثیرات این آسیب دیدگی به اطراف مکانیکال سیل یعنی بخش روتور و استاتور(سیم پیچی) می رسد که باعث سوختگی پمپ می شود.

آشنایی با الکتروموتور جمکو

پمپ آب

پمپ آب

راه اندازی پمپ آب خانگی

برای راه‌ اندازی پمپ خانگی تا طبقه سوم میتوان از ست کنترل‌ها استفاده کرد. ست کنترل باعث می‌شود پس از باز کردن شیر آب، پمپ مربوطه روشن ‌شده و پس از بستن شیر آب پمپ خاموش شود.

از این رو این وسیله برای ساختمان هایی با تعداد طبقات و واحدهای بالا توصیه نمی شود. زیرا پمپ به تعداد دفعات بیشتری خاموش و روشن شده و باعث آسیب دیدن آن می شود.

بهترین مزیتی که می‌توان برای استفاده از ست کنترل در نظر گرفت هزینه کم و فضای کمی است که اشغال می‌کند. اما برای طبقات بالاتر پیشنهاد می شود که از منبع تحت فشاراستفاده بفرمایید. تا اینجای کار سعی کردیم تا شما را در انتخاب پمپ آب مناسب راهنمایی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

از مزایای نصب پمپ با منبع تحت فشار می‌توان به کارکرد پمپ حتی در فشارهای کم آب شهری، کارکرد کمتر پمپ به علت استفاده از میزان آب ذخیره ‌شده در منبع تحت ‌فشار و تنظیم مطلوب‌ تر میزان فشار لوله‌های ساختمان نام برد.

از معایب این نوع نصب هم می‌توان به نیاز فضا وهزینه بیشتر اشاره کرد. باید توجه داشته باشید که با توجه به ضوابط موجود، نیاز است. که قبل از پمپ و بعد از کنتور حتماً یک مخزن برای جمع‌آوری آب داشته باشید. این کار دو مزیت دارد:

اینکه آب لوله شهری با مکش پمپ به ‌سرعت تخلیه نمی‌ شود و در طبقات بالا ، همسایه‌ها دچار مشکل نخواهند شد.
اینکه پمپ عموماً بدون آب نخواهد ماند و از سوختن زودهنگام پمپ جلوگیری می‌شود.

نصب، آخرین مرحله از پروسه انتخاب پمپ آب مناسب

 

برای انتخاب پمپ آب مناسب خانگی پیشنهاد می‌شود حتماً از کارشناس و یک فرد فنی و بادانش کافی کمک بگیرید. بدیهی است که بازدیدهای ماهانه تأثیر بسیار زیادی در افزایش بهره ‌وری پمپ خواهد داشت.

نصب صحیح تأسیسات قبل و بعد از پمپ و همچنین انتخاب صحیح پمپ برای کار موردنظر، از دیگر عواملی است که باعث افزایش مدت‌ زمان بهره‌ برداری از پمپ خواهد بود.

نکته بسیار مهم دیگر این است که پمپ آب خانگی به‌هیچ‌عنوان نباید بدون آب کار کند. کار کردن پمپ بدون آب مهم ترین دلیل سوختن پمپ به شمار می‌رود. نصب یک منبع بزرگ آب قبل از پمپ برای جلوگیری از بدون آب ماندن آن تأثیر بسیاری دارد.

برای انتخاب پمپ آب مناسب خود می‌توانید به بازرگانی نیک نام پارس مراجعه کنید.شما می‌توانید از مشاوره مهندسین پرتجربه این شرکت بهره‌مند شوید.

همچنین این شرکت مرکز نصب و تعمیرات پمپ نیز می باشد. تا سهم بزرگی در انتخاب و خدمات مربوطه شما عزیزان داشته باشد.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *