برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

عواملی که می‌توانند بر عملکرد پمپ گریز از مرکز تاثیر بگذارند

عواملی که می‌توانند بر عملکرد پمپ گریز از مرکز تاثیر بگذارند

موارد زیر عواملی هستند که می‌توانند بر عملکرد پمپ سانتریفیوژ تاثیر بگذارند. این عوامل باید در هنگام انتخاب یا انتخاب پمپ گریز از مرکز در نظر گرفته شوند.

آشنایی با الکتروگیربکس هلیکال

ویسکوزیته سیال کار

این را می‌توان به عنوان مقاومت در برابر برش در هنگام اعمال انرژی تعریف کرد. به طور کلی، پمپ های گریز از مرکز برای سیالات با ویسکوزیته پایین مناسب هستند؛ زیرا عمل پمپاژ باعث ایجاد برش مایع بالا می‌شود.

سر مکش مثبت خالص (NPSH) و کاویتاسیون

اصطلاح NPSH به فشار یک سیال در سمت مکش پمپ سانتریفیوژ اشاره دارد. این کمک می‌کند تا تعیین کنید که آیا فشار به اندازه کافی بالا است تا از ایجاد حفره جلوگیری شود. کاویتاسیون تشکیل حباب ها یا حفره هایی در یک مایع است که در مناطقی با فشار نسبتا کم در اطراف پروانه ایجاد می‌شود. این می‌تواند آسیب جدی به پروانه وارد کند و منجر به کاهش نرخ جریان/فشار شود. هد مکش خالص مثبت موجود (NPSHA) باید بیشتر از سر مکش مثبت خالص مورد نیاز پمپ (NPSHR) باشد.

آشنایی با الکتروگیربکس شافت مستقیم

فشار بخار سیال کار

کلمه فشار بخار سیال کار به معنای فشار در دمای معین است. این فشاری است که در آن یک سیال به بخار تبدیل می‌شود. این باید مشخص شود تا از ایجاد حفره اجتناب شود. همچنین، آسیب یاتاقان در اثر اجرای خشک در هنگام تبخیر سیال ایجاد می‌شود.

دما و فشار عملیاتی

این یکی دیگر از عواملی است که در عملیات پمپاژ باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، پمپاژ در دمای بالا ممکن است به واشر، مهر و موم و طرح های نصب نیاز داشته باشد. همچنین، ممکن است برای شرایط فشار بالا به یک محفظه نگهدارنده فشار با طراحی مناسب نیاز باشد.

آشنایی با منبع تحت فشار امرا

چگالی و وزن مخصوص سیال عامل

چگالی یک سیال با جرم آن در واحد حجم تعیین می‌شود. بنابراین، جرم سیال در واحد حجم و گرانش یک سیال، نسبت چگالی سیال به چگالی آب است. این به طور مستقیم بر توان ورودی مورد نیاز برای پمپاژ یک مایع خاص تاثیر می‌گذارد. هنگامی که یک پمپ سانتریفیوژ قرار است با سیالی غیر از آب استفاده شود، باید چگالی و گرانش مخصوص را در نظر گرفت. این به این دلیل است که وزن به طور مستقیم بر میزان کار انجام شده توسط پمپ تاثیر می‌گذارد.

اجزای تشکیل دهنده الکتروپمپ گریز از مرکز

اجزای اصلی پمپ گریز از مرکز به تفصیل در زیر آورده شده است:

پوشش
لوله مکش
دیفیوزر
لوله تحویل
پروانه

آشنایی با منبع تحت فشار واتس

پمپ گریز از مرکز

پمپ گریز از مرکز

کاربرد پمپ های سانتریفیوژ در صنعت

در اکثر کارخانه های شیمیایی 90 درصد پمپ های مورد استفاده پمپ سانتریفیوژ هستند. اگرچه تعدادی از کاربرد های پمپ های سانتریفیوژ در صنعت وجود دارد که پمپ های جابجایی مثبت برای آن ها ترجیح داده می‌شوند. همچنین یک پمپ گریز از مرکز کاربردهایی در طیف وسیعی از صنایع عمودی که نیاز به حرکت سیالات دارند، دارد. در زیر برخی از کاربردهای پمپ های گریز از مرکز آورده شده است.

پمپ گریز از مرکز اغلب در کارخانه های نفت و انرژی استفاده می‌شود.از آن برای پمپاژ نفت خام، دوغاب، گل و غیره استفاده می‌شود. همچنین در پالایشگاه ها و نیروگاه ها استفاده می‌شود.
صنعت حفاظت از حریق نیز از این پمپ در گرمایش و تهویه، کاربردهای تغذیه دیگ بخار استفاده خوبی می‌کند.در تقویت فشار و سیستم های آبپاش ضد حریق استفاده می‌شود.
کاربردهای پمپ گریز از مرکز در مدیریت زباله، کشاورزی و تولید بسیار گسترده است.کارخانه های فرآوری فاضلاب، صنایع شهری، زهکشی، فرآوری گاز، آبیاری و حفاظت در برابر سیل. در واقع پمپ سانتریفیوژ در ساخت مدیریت پسماند، کارخانه های کشاورزی و تصفیه فاضلاب، فرآوری گاز، آبیاری، زهکشی، صنایع شهری و حفاظت از سرریز استفاده می‌شوند.
صنایع دارویی، شیمیایی و غذایی نیز از این پمپ استفاده می‌کردند. این بر روی رنگ، هیدروکربن، پتروشیمی، تصفیه شکر، تولید مواد غذایی و نوشیدنی، سلولز کار می‌کند.
در صنایع مختلف از جمله تولیدی، صنعتی، شیمیایی، دارویی، تولید مواد غذایی، هوافضا و غیره از پمپ های گریز از مرکز به منظور برودتی و مبردها استفاده می‌کنند.

ادامه

این پمپ ها در حفاظت صنعتی و آتش سوزی برای تهویه و گرمایش، تغذیه بویلر استفاده می‌شود.
این پمپ ها در صنایع غذایی، شیمیایی و دارویی برای هیدروکربن، رنگ، سلولز، پتروشیمی، تولید نوشیدنی، تصفیه شکر و مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این پمپ ها در ساختمان های مختلف برای پمپاژ آب از مکانی به مکان دیگر استفاده می‌شوند.
این نوع پمپ دینامیک در مبردها و گردش مجدد مایع خنک کننده استفاده می‌شود.
از پمپ سانتریفیوژ در شرکت های مختلف کود استفاده می‌شود.
از آن ها برای زهکشی، آبیاری و آبپاشی استفاده می‌شود.
پمپ گریز از مرکز در صنعت نفت برای پمپاژ، دوغاب، گل و روغن کاربرد دارد.
این مقاله در مورد اصل کار، انواع و اجزای پمپ گریز از مرکز است.

دیگر موارد کاربرد پمپ سانتریفیوژ

تامین آب خانگی و صنعتی
پمپاژ فاضلاب و دوغاب
تولید مواد غذایی و آشامیدنی
یخچال و تهویه مطبوع
کار با مواد شیمیایی مانند حلال ها، اسیدها، بازها، روغن ها، مواد آلی و غیره.
انتقال لاکتوز و سایر داروها در صنعت داروسازی
آبیاری و زهکشی

 

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *