برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

چرا پرایمینگ در پمپ گریز از مرکز مورد نیاز است؟

چرا پرایمینگ در پمپ گریز از مرکز مورد نیاز است؟

پرایمینگ برای یک پمپ گریز از مرکز اجباری است؛ زیرا نمی‌تواند مواد با چگالی کم مانند گاز و هوا را به دریچه تخلیه پمپ کند و نمی‌تواند فشار مکش مورد نظر را برای مایع یا آب مورد نیاز ایجاد کند. اگر پمپ را پر نمی‌کنید، فشار پمپ نمی‌تواند آب را از مخزن از طریق لوله ورودی بمکد.

به همین دلیل پرایمینگ برای پمپ سانتریفیوژ بسیار مهم است. در غیر این صورت، رانر پمپ ممکن است در حین کار با حباب های هوا و آب تماس پیدا کند که می‌تواند منجر به حفره شدن و کمبود آب یا دیگر مایعات شود. به دلیل مشکلات کاویتاسیون، تیغه پروانه ممکن است به شدت آسیب ببیند و باعث خرابی پمپ شود.

آشنایی با الکتروگیربکس هلیکال

نحوه انتخاب پمپ گریز از مرکز چگونه می‌باشد؟

برای انتخاب پمپ سانتریفیوژ باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

ویسکوزیته سیال کار: ویسکوزیته سیال نقش اساسی در انتخاب پمپ گریز از مرکز دارد. قبل از انتخاب پمپ، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید سیالات با ویسکوزیته پایین پمپاژ کنید یا سیالات با ویسکوزیته بالا. پمپ گریز از مرکز برای پمپاژ سیالات با ویسکوزیته پایین بهترین گزینه است.
چگالی و وزن مخصوص سیال کار: برای انتخاب پمپ باید وزن و چگالی مخصوص سیال را در نظر بگیرید. زیرا اگر مایعی غیر از آب می‌خواهید، پس باید این عوامل را در نظر بگیرید.
دما و فشار کارکرد: موقعیت های پمپاژ سیال مانند فشار و دما نقش حیاتی در انتخاب پمپ دارند. به عنوان مثال، فشار و دمای بالا ممکن است نیاز به آب بند خاص، واشر خاص و طراحی نصب داشته باشد.

آشنایی با الکتروگیربکس شافت مستقیم

طرح های مختلف پوششش پمپ

دو طرح اساسی از پوشش پمپ وجود دارد: حلزونی و دیفیوزر. هدف در هر دو طرح، تبدیل جریان سیال به یک تخلیه کنترل شده در فشار است.

در یک محفظه پیچشی، پروانه آفست شده است و به طور موثر یک قیف منحنی با سطح مقطع رو به افزایش به سمت خروجی پمپ ایجاد می‌کند. این طراحی باعث می‌شود که فشار سیال به سمت خروجی افزایش یابد.

همین اصل اساسی در مورد طرح های دیفیوزر نیز صدق می‌کند. در این حالت، با بیرون راندن سیال بین مجموعه ای از پره های ثابت اطراف پروانه، فشار سیال افزایش می‌یابد. طرح های دیفیوزر را می‌توان برای کاربردهای خاص طراحی کرد و بنابراین می‌تواند کارآمدتر باشد.

هنگامی که برای جلوگیری از انقباضات بیشتر پره های پخش کننده سودمند است، موارد حلقوی برای کاربردهایی که شامل جامدات حباب شده یا سیالات با ویسکوزیته بالا هستند، مناسب تر هستند. عدم تقارن طراحی پیچ می‌تواند منجر به سایش بیشتر پروانه و میل محرک شود.

آشنایی با منبع تحت فشار امرا

پمپ گریز از مرکز

پمپ گریز از مرکز

پمپ گریز از مرکز چگونه کار می کند؟

پروانه جزء اصلی یک پمپ گریز از مرکز است. از یک سری پره های منحنی تشکیل شده است. اینها معمولاً بین دو دیسک (یک پروانه محصور) قرار می‌گیرند. برای سیالات با مواد جامد حباب شده، پروانه باز یا نیمه باز (با پشتوانه یک دیسک منفرد) ترجیح داده می‌شود.

سیال در محور خود (“چشم”) وارد پروانه می‌شود و در امتداد محیط بین پره ها خارج می‌شود. پروانه، در سمت مخالف چشم، از طریق یک محور محرک به یک موتور متصل می‌شود و با سرعت بالا (معمولا 500-5000 دور در دقیقه) می‌چرخد. حرکت چرخشی پروانه سیال را از طریق پره های پروانه به داخل محفظه پمپ شتاب می‌دهد.

آشنایی با منبع تحت فشار واتس

نتیجه‌گیری

پمپ ها، کاربردهای بسیاری در صنعت یا حتی مجتمع‌های تجاری و مسکونی دارند. یکی از این پمپ ها، پمپ های دینامیکی هستند که با نیروی گریز از مرکز کار می‌کنند. همانند دیگر انواع پمپ ها، این دسته نیز معایب و مزایایی دارد که در متن به آن‌ها اشاره شد. همچنین، در این متن، در مورد انواع پمپ های سانتریفیوژ نیز صحبت شد که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

سخن آخر

پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز یک پمپ عالی است که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما مزایای مختلفی را ارائه می‌دهد، حتی اگر برخی محدودیت ها ظاهر شوند. با این حال، پمپ همچنان بهترین انتخاب برای پمپاژ در زمینه های مختلف است. این پمپ با استفاده از پوشش و پروانه کار می‌کند

در این مقاله به بررسی تعریف، کاربردها، عملکرد، اجزاء، طبقه بندی و انواع پمپ های گریز از مرکز پرداختیم. ما همچنین عواملی را که باید قبل از انتخاب این پمپ در نظر گرفته شود، بررسی کردیم. مزایا و معایب پمپ گریز از مرکز نیز مورد بحث قرار گرفت.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *