برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

آشنایی با پمپ دو مکشه

آشنایی با پمپ دو مکشه

در جاهایی که حجم زیادی از سیال  مورد نیاز است ، از پمپ دو مکشه یک مرحله ای استفاده می شود همچنین آنها در جاهایی که درجه بالایی از اعتماد پذیری مورد نیاز است ، طرح ترجیحی می باشند مانند خطوط لوله کنترل از راه دور. این پمپ ها داری پروانه تکی دو مکشه هستند. مایع از دو طرف به طور همزمان به چشمی پروانه وارد می شود که درجه بالایی از توازن محوری را بوجود می آورد و پوسته پمپ ، در طول محور شافت بصورت افقی دو تکه است. این اجازه می دهد تا بدون دست زدن به لوله های مکش و رانش و محرک پمپ ، قسمتهای داخلی پمپ را بیرون آوریم. نیمه پایینی پوسته بر روی پی نصب می شود.

مواد ساخت

اغلب سازندگان پمپ ، پمپهای خود را از یک مجموعه جفت وجور وسیعی ازمواد تهیه می کنند. انتخاب این مواد بستگی دارد به تاثیرات و تنش های بهره برداری و نوع سایشی که مایعات پمپ شده بوجود می آورند. اغلب مواد استفاده در پمپهای سانتریفوژ مکش انتهایی ، به شرح زیر می باشند.

آهن نرم و چدن

برنز

فولاد های کربنی و کم آلیاژ مانند 4140

فولاد های ضد زنگ و مقاوم به رسوب شبیه(PH4-17)

فولاد های ضد زنگ ماتنزیتی سری400

فولاد های ضد زنگ آستنیتی شبیه سری 300 یا آلیاژ 20

فولاد های ضد زنگ داپلکس مانند CD4MCU

دیگر آلیاژ ها مانند هاستلوی ، تیتانیم و غیره

پمپهای آهنی و برنزی ، بطور وسیعی درکاربردهای عمومی مانند تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب کارخانجات فولاد و کاربردهای دریایی استفاده می شوند. فولاد های ضد زنگ برای یک محدوده از محلولهای خورنده استفاده می شوند و برای بعضی از اسید های معدنی در درجه حرارت و غلظت معتدل مناسبند.

پمپ های غیر فلزی

پمپهای غیر فلزی نقش اصلی را در حرکت مواد شیمیایی دارند و یک تعداد از پلاستیکها به عنوان آستر(روکش) پمپ بعلاوه قسمتهای کامل پمپ استفاده می شوند . چون آنها مقاومت به خوردگی فلزات گران تر را با قیمت کم دارند. به هر حال آنها محدودیت های استحکام دارند که ممکن است استفاده شان را در سطوح خاص نهی کند. مقاومت شیمیایی با درجه بی نهایت زیاد درصمغ های فلوئورو کربن مانند پلی تترافلوئور اتلین(PTEE) یافت می شود. جایی که استحکام اضافی و مقاومت شیمیایی مورد نیاز است ، گونه هایی از پلاستیک های مسلح با فیبر (FRP) استفاده می شوند

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *