انواع موتور ویبره

انواع موتور ویبره

انواع موتور ویبره

به طور کلی ویبره‌های بدنه به دو دسته‌ی ویبره‌های برقی و ویبره‌های بادی تقسیم می‌شوند که کاربرد ویبره‌های برقی بسیار رایج‌تر است.
موتور ویبره بدنه برقی

موتور ویبره بدنه برقی به صورت سه‌فاز یا تک‌فاز با سرعت چرخش 750، 1000، 1400 و یا 3000 دور در دقیقه تولید می‌شوند. لازم به ذکر است که سرعت چرخش پایین‌تر، ضربه‌های کمتر اما قوی‌تر و سرعت چرخش بالاتر، ضربه‌های بیشتر ولی سبک‌تری را موجب می‌گردند. در ضمن، موتور ویبره‌ بدنه‌ها‌ی موجود در بازار با قدرت ضربه 10 الی 10000 کیلوگرم هستند.

موتور ویبره بدنه برقی در اندازه‌های مختلف با منابع تغذیه تک‌فاز و سه‌فاز تولید شده و موارد استفاده‌ی فراوانی دارد. صنایع مختلف که نیاز به استفاده از موتور ویبره در فرایندهای خود دارند، علاقه زیادی به استفاده از نوع برقی آن نشان می‌دهند زیرا استفاده از آن‌ها بسیار ساده‌تر از انواع بادی‌ آن می‌باشند. با این حال، در مواردی که امکان دسترسی به منبع برقی وجود ندارد، یا در مواردی که بیم حریق و آتش سوزی می‌رود موتور ویبره‌ بدنه‌ها‌ی بادی به کار گرفته می‌شوند
موتور ویبره بدنه بادی

موتور ویبره‌ بدنه‌ بادی یا پنوماتیک موجود در بازار انواع مختلفی دارند و همانطور که گفته شد، هنگامی‌ که استفاده از نوع برقی آن مناسب نباشد از نوع بادی استفاده می‌گردد. ویبره بدنه‌های بادی به دلیل بالا بودن هزینه، معمولا انتخاب اول خریداران نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *