برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

دانستنی های گیربکس فلنج یا دو سر شافت

دانستنی های گیربکس فلنج یا دو سر شافت

به عبارت ساده گیربکس صنعتی دو سر شافت یا فلنج موتور الکتریکی همراه یک مجموعه چرخ دنده است که به موتور متصل هستند. سرعت موتور بر حسب چرخش شافت در دقیقه محاسبه می‌گیردد که به آن RPM می گویند.

الکتروموتور ها از توان یا منبع الکتریکی AC یا DC استفاده می کنند. در بیشتر موارد از این گیربکس ها برای چند برابر کردن گشتاور خروجی بدون  افزایش توان مصرفی موتور استفاده می‌ شود. در واقع گیربکس به افزایش گشتاور و کاهش سرعت کمک می کند.

با استفاده از این گیربکس و الکتروموتور با توجه به کاربردهای مختلف و مورد نیاز می توان، توان خروجی لازم و سرعت بهینه را به سادگی به دست آورد. به همین علت، مهندسان گیربکس دو طرفه را کاهنده دور هم تعریف می کنند.

گیربکس دو طرف فلنج یا شافت چه کاربردی دارد؟

به دلیل انعطاف پذیری و استفاده گسترده از این نوع گیربکس، بهتر است به مواردی اشاره کنیم که این گیربکس کارایی ندارد. در مواردی که نیازمند سرعت بالای شفت موتور و گشتاور نسبتا کم باشد، گیربکس دو طرفه کاربردی نخواهد داشت. از جمله می توان به فن یا پمپ اشاره کرد. در این موارد سرعت چرخش شفت موتور مهم‌ ترین عامل برای کارایی است.

و برعکس در مواردی که نیازمند خروجی بالا و حداکثر کارایی موتور یا کاهش صدا و یا کنترل دقیق سرعت و گشتاور باشد، می توان از موتور گیربکس دو طرفه استفاده نمود.

در یک گیربکس صنعتی، انتقال انرژی مکانیکی در محدوده یک محفظه صورت می گیرد. سرعت، گشتاور و سایر مشخصات یک گیربکس ممکن است برای استفاده بهتر از انرژی دریافتی تغییر کند. با کاربرهای بسیار زیاد این گیربکس ها می توان آن ها را در دستگاه های بسیاری یافت. گشتاور و سرعت این ماشین ها ممکن است با کاهش سرعت چرخش افزایش یابد.

در هر مرحله از انتخاب گیربکس دو طرفه مهندسان تیم ما به شما مشاوره خواهند داد. همچنین تمام نکات مورد نیاز برای خرید گیربکس دو طرفه را در اختیار مشتریان قرار می دهند تا در نحوه انتخاب درست آن ها را یاری نمایند.

 

 

انواع مختلف گیربکس صنعتی دو طرفه

گیربکس های دو طرفه را می توان بر اساس عناصر مختلف طبقه بندی کرد و در دو طراحی گیربکس حلزونی و هلیکال عرضه می شوند. دو نوع رایج تر گیربکس دو طرفه عبارت است از:

  • گیربکس دو طرف شافت
  • گیربکس دو طرف فلنج

بر اساس ساختار داخلی گیربکس صنعتی دو طرف شافت می توان آن را به صورت زیر نیز طبقه بندی کرد:

  • گیربکس دو طرفه دنده هلیکال

یونیت های چرخ دنده هلیکال کواکسیال هستند که شافت خروجی یونیت دنده در یک راستا با شافت موتور قرار دارد. موتورهای گیربکس مارپیچی بیشتر در موارد سرعت کم/ گشتاور بالا استفاده می شود.

  • گیربکس دو طرفه شافت موازی

این نوع موتور از چرخ دنده برای کاهش سرعت استفاده می کند. شافت موتور و شافت کاهنده سرعت در این نوع گیربکس دنده ای روی صفحات موازی قرار دارند. گیربکس دو طرفه شافت موازی از سه نوع چرخ دنده برای انجام گیربکس استفاده می کند.

از شرکت های تولید کننده میتوان به گیربکس سهند اصفهان اشاره کرد.

گیربکس حلزونی دو طرف شفت یا فلنج نود درجه

این گیربکس از یک چرخ دنده حلزونی تشکیل شده است که عموما از جنس برنز با شافت فولادی در مرکز آن ساخته می شود. چرخ دنده دائما با با مارپیچ شافت فولادی در تماس قرار می گیرد. در این نوع گیربکس چون محورها با زاویه نود درجه تنظیم می شوند که یکی از ویژگی های اصلی می باشد، به آن موتور گیربکس دو سر شفت یا فلنج نود درجه می گویند.

از زیر مجموعه این گیربکس ها می توان به گیربکس هلیکال اشاره کرد که در این نوع موتور شفت خروجی آن نود درجه به سمت محور موتور می چرخد. برای گشتاورهای خروجی بالا، موتور چرخ دنده مارپیچی است زیرا نیاز به چگالی بالای قدرت موتور دنده دارد.

قیمت خرید موتور گیربکس دو سر شفت یا فلنج

باید توجه نمود که به دلیل تنوع بالای گیربکس دو سر شفت یا فلنج نمی توان قیمت دقیق را برای یک گیربکس دو طرفه اعلام کرد. گیربکس های دو طرفه در مدل های مختلف بسیار زیاد و با توجه به کارایی های مختلف در دسترس قرار می گیرند که از جمله می توان به موتور گیربکس دو طرفه 2 شافت و همچنین موتور گیربکس دو طرفه تک شافت و تک فلنج اشاره کرد. همینطور میزان ولتاژ و سایر موارد نیز در قیمت گیربکس تاثیر گذار است.

تکنو سعدی با تکیه به دانش مهندسی مهندسان متخصص خود به منظور رفع نیازهای صنعتی خدمات لازم را جهت خرید و فروش گیربکس دو طرف شفت یا فلنج صنعتی داخلی و خارجی نموده است. ضمانت ارائه شده همراه با خدمات پس از فروشی که این شرکت در اختیار مشتریان خود می گذارد باعث ادامه همکاری بسیاری از متخصصان و فعالان این رشته با این گروه شده است.

 

چطور می توان عملکرد موتور گیربکس دو طرف شافت یا فلنج را بهبود بخشید؟

  • سطوح نویز مکانیکی را با استفاده از تجهیزات اندازه گیری تجزیه و تحلیل و تصحیح نمایید.
  • اندازه گیری گشتاور بهینه و گشتاور خروجی و گشتاور راه اندازی می تواند به شما در روند حرکت صحیح گیربکس کمک کند.
  • بهره وری انرژی عامل مهمی است که باید در هر دستگاهی مورد نظر داشت. زیرا نحوه قرار گیری دنده ها و ویژگی های بلبرینگ می تواند عملکرد را در کل سیستم افزایش دهد.
  • برای اندازه گیری مقاومت، محدودیت ها و عمر مفید گیربکس باید آزمایش هایی انجام شود تا عمر گیربکس را تضمین نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *