برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

مزایا و روش های روانکاری گیربکس صنعتی

مزایا و روش های روانکاری گیربکس صنعتی

روانکاری گیربکس صنعتی به دلایل مختلفی انجام می‌شود. همچنین روش های مختلفی برای روانکاری گیربکس صنعتی وجود دارد.
گیربکس یا همان ماشین انتقال دهنده توان فیزیکی به دلایل گوناگون به روانکاری نیاز دارد. ازجمله این دلایل می‌توان به نگهداری و همچنین بازده و کارایی بالاتر اشاره کرد.
روانکاری گیربکس صنعتی از ملزومات کار با این ماشين محسوب می‌شود. می‌توان گفت تصور استفاده از گیربکس صنعتی بدون روغنکاری گیربکس غیر ممکن است. روغنکاری گیربکس علاوه بر افزایش طول عمر قطعات، کارایی آنها را بهبود می‌بخشد.
همچنین روغنکاری گیربکس دارای شرایطی جهت عملکرد صحیح میباشد. از این رو روانکاری گیربکس صنعتی باید به شکل صحیح انجام شود.
مزایای روانکاری گیربکس صنعتی

روغنکاری گیربکس مزیت های گوناگونی دارد.
میتوان گفت روغنکاری گیربکس علاوه بر افزایش بازده گیربکس بر عوامل دیگری مثل جلوگیری از آسیب و فرسودگی قطعات تاثیر گذار است.
مجموع مزیت های روانکاری گیربکس صنعتی منجر به صرفه جویی در هزینه ها نيز می‌شود.
کاهش هزینه ها و مزیت های اقتصادی در پی روغنکاری گیربکس نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در اهمیت روانکاری گیربکس صنعتی به شمار می‌رود.
به طور کلی هزینه های ناشی از خرابی و فرسایش گیربکس بسیار بیشتر از هزینه های نگهداری و روغنکاری گیربکس میباشد.
در نتیجه روانکاری گیربکس صنعتی می‌تواند انتخاب هوشمندانه ای برای نگهداری و در عین حال جلوگیری از هزینه های ناشی از فرسودگی باشد.
گیربکس
شرایط روغنکاری گیربکس

عمل روانکاری گیربکس صنعتی شرایط خاص به خود را دارد. یکی از شرايط لازم برای این کار استفاده از نیروی ماهر جهت روانکاری میباشد.
از آنجایی که روانکاری گیربکس صنعتی تاحدودی امری تخصصی میباشد استفاده از فرد با تجربه و ماهر در روانکاری و همچنین در زمینه کارکرد گیربکس می‌تواند تأثیر مستقیم بر کیفیت روانکاری گیربکس داشته باشد.
یکی دیگر از شرايط حائز اهمیت در روغنکاری گیربکس، استفاده از روغن مناسب است.
این مورد نیز نقش مهمی در عملکرد گیربکس و بازده کلی آن دارد لذا به طور واضح کیفیت روغن مورد استفاده در روانکاری گیربکس صنعتی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار به شمار می‌رود.
همچنین شرایط روانکاری گیربکس به این موارد محدود نمی‌شود و یکی دیگر از متغیرهای تاثیر گذار در روانکاری، زمانبندی انجام روانکاری گیربکس صنعتی میباشد.
زمانبندی روانکاری گیربکس با توجه به شرايط مختلف می‌تواند تفاوت داشته باشد.
معمولا زمانبندی روانکاری گیربکس صنعتی توسط افراد متخصص صورت میگیرد.
از این رو یکی دیگر از فواید استفاده از افراد متخصص و ماهر در این زمینه، زمانبندی انجام روانکاری میباشد.
استفاده از تجارب افراد ماهر گاهی بسیار حائز اهمیت است.
به عنوان مثال برخی از قطعات گیربکس نیازمند روغنکاری مرتب و جدا از سایر قطعات هستند، از این رو زمانبندی انجام روانکاری توسط افراد باتجربه و یا کاتالوگ نحوه استفاده و روانکاری گیربکس صورت میگیرد.
گیربکس صنعتی

درواقع به دلیل تفاوت در انواع گیربکس و همچنین روغن مورد استفاده و به طور کلی زمانبندی روانکاری، نحوه و فواصل زمانی روانکاری متفاوت میباشد.

انواع زمانبندی روانکاری گیربکس صنعتی

روغنکاری روزانه گيربكس

روغنکاری روزانه گیربکس معمولا در بعضی قطعات حساس صورت می‌گیرد.
روانکاری گیربکس صنعتی به صورت روزانه نیازمند تخصص کافی میباشد و با نظارت فرد ماهر صورت میگیرد که معمولا قبل از شروع به کار گیربکس انجام می‌شود.

روانکاری هفتگی و ماهانه گيربكس

روانکاری گیربکس صنعتی به صورت هفتگی و ماهانه نيز توسط افراد متخصص صورت می‌گیرد و در عملکرد و بازده دستگاه نقش مهمی ایفا می‌کند.

روانکاری سه ماهه

روانکاری به صورت سه ماهه با نظارت تیم فنی تعمیرات گیربکس صورت می‌گیرد و توسط مسئول متخصص انجام می‌شود.

روانکاری گیربکس صنعتی به صورت شش ماهه

برنامه زمانی روانکاری به صورت شش ماهه نیز توسط متخصص و همراه با بررسی و سرویس کلی قطعات انجام شده و سپس روغنکاری گیربکس صورت می‌گیرد.
فواید روانکاری گیربکس صنعتی

به طور کلی می‌توان گفت روانکاری گیربکس های صنعتی علاوه بر سهولت کنترل کارکرد و افزایش بازده می‌تواند با کاهش هزینه های مختلف، هم به صورت اقتصادی و هم از لحاظ کارایی گزینه مناسبی برای افزایش راندمان باشد.
با توجه به اینکه گیربکس صنعتی ماشینی حساس و نیازمند نگهداری محسوب می‌شود میتوان گفت داشتن نیروی متخصص در سرویس و نگهداری و همچنین روانکاری می‌تواند به عنوان لازمه استفاده از گیربکس صنعتی شمرده شود، همچنين هزینه های تعمیرات قطعات گيربكس صنعتی به گونه ای است که به وضوح سرمایه گذاری بر مدیریت، برنامه‌ریزی و زمانبندی سرویس و روغنکاری گیربکس بدون شک بهترین راه حل برای جلوگیری از هزینه های زیاد و کاهش‌ راندمان محسوب می شود.
زمانبندی روانکاری گیربکس صنعتی نیز عامل بسیار مهمی در جهت نگهداری قطعات و جلوگیری از فرسایش بوده و استفاده از افراد ماهر در این زمینه و همچنین استفاده از روغن با کیفیت مناسب در روانکاری قطعات گیربکس بسیار حائز اهمیت است.
روانکاری گیربکس به صورت های مختلفی و در زمانبندی گوناگون انجام می‌شود، از جمله روغنکاری به صورت روزانه که معمولا قبل از شروع به کار دستگاه و یا روانکاری به صورت هفتگی توسط نیروی متخصص و یا به شکل ماهانه و یا سه ماهه که در حضور مسئول سرویس و نگهداری قطعات و افراد ماهر جهت تعویض و روغنکاری صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *