برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

معیارهای انتخاب سوئیچ های فشار

معیارهای انتخاب سوئیچ های فشار

معیارهای انتخاب سوئیچ های فشار

انتخاب سوئیچ فشار به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه ذکر شده است.

نوع سیال
جنس و آلیاژ پرشر سوئیچ با توجه به سیال فرآیند انتخاب شود. مانند: پورت ها، واشر و اورینگ آب بندی و اجزای حسگر فشار سازگار باشد. بعبارتی باید در برابر حملات شیمیایی و فیزیکی مانند خوردگی، فرسایش و اکسیداسیون مقاوم باشد. به طور کلی، فولاد، فولاد ضد زنگ، PTFE و برنج برای تولید سوئیچ فشار استفاده می شود. در حالی که جنس حسگر معمولاً از: لاستیک نیتریل بوتادین، لاستیک مونومر اتیلن پروپیلن دی ان و FKM است.

محدوده فشار کاری سیال
سوئیچ فشار باید در محدوده فشار کاری ماکزیمم مقاومت کند. نوع دیافراگمی برای کاربردهای خلاء و فشار کم مناسبند، در حالی که طرح پیستونی برای کاربردهای فشار بالا استفاده می شود. علاوه بر این، فشار مثبت یا خلاء نیز باید در نظر گرفته شود.

درجه حرارت و دمای سیال
محدوده دمای کار بر انتخاب پرشر سوئیچ تأثیر می‌گذارد. گاهی اوقات، کارایی سوئیچ فشار با تغییر دما تغییر می‌کند. بنابراین، اگر دمای سیال بسیار بالاتر از دمای تحمل تجهیز باشد، در برخی از سوئیچ‌های فشار باید دوباره تنظیم شوند.

تکرارپذیری
یک نکته بسیار مهم برای انتخاب سوئیچ فشار تکرارپذیری یا دقت است. دستگاه باید در هر تکرار نتایج دقیقی بدهد. به طور کلی، فشار سوئیچ های دیافراگمی دقت بیشتری نسبت به نوع پیستونی دارند.

آشنایی با الکتروگیربکس هلیکال

پرشر سوئیچ

پرشر سوئیچ

آشنایی با الکتروگیربکس شافت مستقیم

عملکرد سوئیچینگ

انواع مختلفی از عملکردهای سوئیچینگ مانند: SPST – SPDT- DPST – DPDT وجود دارد.

هیسترزیس
تفاوت بین نقطه سوئیچ و نقطه تنظیم مجدد به عنوان Hysteresis شناخته می شود. فشار سوئیچینگ برای مدت طولانی تری فعال می ماند وقتی نقطه تنظیم مجدد زیاد باشد. از طرف دیگر، اگر نقطه تنظیم مجدد کوچک باشد، سوئیچ به طور مکرر بین حالت روشن و خاموش قرار می گیرد. بنابراین، بسته به کاربرد، پسماند مورد نیاز باید از قبل تعیین شود.

طول عمر
طول عمر سوئیچ فشار را می توان به صورت تعداد دفعاتی که سوئیچ می تواند قبل از خرابی فعال یا غیرفعال شود، تعریف کرد. پرشر سوئیچ‌های الکترونیکی در مقایسه با فشار سوئیچ های مکانیکی عمر مفید بیشتری دارند زیرا هیچ قطعه متحرکی در آنها وجود ندارد.

نوع اتصال
اتصال انتهایی سوئیچ فشار باید با اتصال پورت فرآیند سازگار باشد. به طور کلی اتصالات رزوه ای نر و مادگی برای نصب سوئیچ فشار استفاده می‌شود.

استاندار، گواهینامه و تاییدیه ها
برخورداری از گواهینامه ها و تاییدیه های UL – CSA – FM – CE که باعث بالا رفتن کیفیت سوئیچ‌های فشار می‌شوند.

آشنایی با منبع تحت فشار امرا

کاربردهای پرشر سوئیچ

موارد استفاده از سوئیچ فشار به شرح زیر است:

سیستم‌های تهویه مطبوع
کنترل فشار در دیگ بخار
دستگاه پرس، تزریق پلاستیک
کنترل میزان پمپاژ آب در ماشین لباسشویی
در صنایع نفت و گاز بطور گسترده کاربرد دارد
سوئیچ‌های فشار ضد انفجار برای جوهای انفجاری
کنترل دمنده هوا در کامیون‌ها و کنترل فشار ترمز در قطار
در خودرو به عنوان مونیتورینگ روغن موتور، فرمان برقی و روغن گیربکس
جهیزات مختلف پزشکی مانند نظارت بر فشار گازهای ورودی در سیستم های اکسیژن‌رسانی
همچنین از دیگر کاربردهای سوئیچ فشار، برای ایمنی و اطمینان از عملکرد سیستم‌های مختلف هیدرولیکی استفاده می‌گردد

آشنایی با منبع تحت فشار واتس

اصول کار پرشر سوئیچ

همانطور که در بالا توضیح دادیم فنر نیرویی را در جهت عکس به پیستون وارد می‌کند، با افزایش فشار گاز یا مایع در ورودی پرشر سوئیچ، این فشار بر نیروی فنر غلبه کرده و باعث حرکت پیستون به داخل خواهد شد. حرکت پیستون نیز موجب جابجایی پین تحریک و پین کنتاکت شده و درز نهایت باعث تحریک کنتاکت های میکروسوئیچ می‌شود.

با پیچاندن مهره تنظیم، فشاری که در آن میکروسوئیچ تحریک خواهد شد، تغییر می‌کند. در حقیقت این مهره مقدار نیروی وارد شده از طرف فنر به پیستون را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال، اگر مهره در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، نیروی وارده بر پیستون بیشتر خواهد شد. این کار را زمانی انجام دهید لازم دارید در پرشر سوئیچ در فشار های بالا کار کند.

بعبارت ساده تر معمولا پرشر سوئیچ دارای دو وضعیت کنتاکت است: کنتاکت باز NO و کنتاکت بسته NC. وقتی فشار خط لوله یا محفظه‌ای مورد نظر افزایش می‌یابد، کنتاکت های میکروسوئیچ NO به NC تغییر وضعیت می‌دهد و بالعکس. از این تغییر وضعیت می‌توان برای کنترل ورودی و خروجی پمپ ها و سیستم‌های مختلف استفاده شود.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *