برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

گیربکس نوار نقاله چیست؟

گیربکس نوار نقاله چیست؟

گیربکس نوار نقاله چیست

با رشد روز افزون و تولیدات صنایع نیاز به جابجایی و انتقال در خطوط تولید امری مهم می باشد بدین منظور از نوار نقاله یا کانوایر(Conveyor) استفاده می شود.تکنو سعدی ارائه دهنده انواع الکتروموتور و .. در این مقاله شما را با گیربکس نوارنقاله آشنا می کند.نوارنقاله ها در مسیر های مختلف و نیز با زوایای مختلف بسته به نوع محل و نیاز کارکردشان در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.نکته قابل توجه در نوارنقاله ها طول,نوع مواد و میزان بار که باید جابجا شود تأثیر بسزایی در نوع الکتروموتور و گیربکس مورد استفاده در نوار نقاله دارد.در مورد انتخاب گیربکس نوارنقاله های شیب دار رو به بالا باید از یک بک استپ(Back Stop)استفاده کرد علت این موضوع بدلیل عدم حرکت نوار نقاله در مواقعی از جمله قطعی برق و یا خرابی گیربکس می باشد.

نکته:بک استپ نوعی بلبرینگ می باشد که در جهت مخالف حرکت خود قفل شده و مانع از حرکت می شود.

انواع گیربکس نوار نقاله چیست ؟

گیربکس حلزونی مورد استفاده در نوار نقاله:

مزایای این نوع گیربکس ها:

در انواع متفاوت پایه دار ، فلنچ دار  و هالو شافت وجود دارد. جنس پوسته گیربکس حلزونی آلومینیومی می باشد که در مقابل ارتعاشات مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.  از مزایای گیربکس حلزونی می‌توان تعمیر و نگهداری آسان این نوع گیربکس اشاره نمود و راه‌اندازی این نوع گیربکس ها بسیار نرم می باشد و به همین دلیل سر و صدای بسیار کمی دارند.  از دیگر مزایای آن راندمان بالای گشتاور خروجی  و غیره می توان اشاره کرد.

گیربکس نوار نقاله چیست

گیربکس خورشیدی مورد استفاده در نوارنقاله

مزایای گیربکس های خورشیدی در نوار نقاله:

1.سرویس و نگهداری ساده و آسان

2.قابلیت تحمل گشتاور بالا به دلیل استفاده از مکانیزم انتقال نیرو در بین طبقات

3.دور ورودی بالا تا 3500 دور در دقیقه

4.راندمان بسیار بالا تا 98 درصد

5.کم حجم بودن گیربکس

6.عمر مفید بالا

7.صرفه جویی در مصرف انرژی برق

8.طراحی منحصر به فرد

9.سهولت در نصب و راه اندازی

 

اگر در انتخاب نوع الکتروموتور و گیربکس نوارنقاله دقت کافی مدنظر گرفته شود از عمرمفید بالایی برخوردار خواهند بود لذا پس از گذشت مدت زمانی به تعمیر و سرویس نیاز پیدا خواهند کرد,مجموعه تکنو سعدی با کادری مجرب و کارآزموده الکترو موتور گیربکس دار نوارنقاله را تعمیر و به چرخه صنعت باز می گرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *