اطلاعاتی در مورد کاتر آسفالت بر

اطلاعاتی در مورد کاتر آسفالت بر

کاتر آسفالت بر چیست

چراکه از این ابزار برای برش انواع محصولات مرتبط با قیر نیز استفاده می شود. از کاتر آسفالت بر با اهداف مختلفی می توان استفاده کرد. همان‌طور که پیش تر بیان شده بود، عموماً از این ابزار با اهداف راه سازی استفاده می شود. این امور شامل ترمیم آسفالت، ایجاد وصله در جاده، برای کابل کشی خیابان ها و همچنین لوله کشی آب و فاضلاب هم استفاده می شود. ناگفته نماند که ابزارهای دیگری نیز برای انجام برش روی آسفالت وجود دارند. به عنوان مثال می توان به جک همر (jackhammer) یا همان چکش های هیدرولیکی که برای کندن زمین کاربرد دارند نیز اشاره کرد. ولی عموم متخصصان این حوزه معتقدند که این چکش ها ظرافت کار کاتر آسفالت بر را نداشته و آسفالت را به خوبی برش نمی دهند. علاوه بر این، مزیت دیگر استفاده از کاتر آسفالت بر،‌ سرعت عمل آن است. در مقایسه با جک همر، استفاده از کاتر آسفالت بر بسیار سریع و راحت تر است.

 

@val3

 

کاتر آسفالت بر عموماً از تیغه های بسیار سفت و سخت ساخته می شود. فلزهای به کار گرفته شده برای ساخت این ابزار باید در گرما و فشار زیادی ساخته شده تا نه تنها کاملا محکم، بلکه کاملاً تیز هم باشند. تیغه یا صفحه ی برش این دستگاه ها عموماً به دو دلیل ضخامت کمی دارد. دلیل اول انجام برش هایی دقیق است و دلیل دوم هم مربوط به قوانین فیزیک می شود. همان‌طور که می دانیم با افزایش سطح، فشار کاهش پیدا می کند. بنابراین برای آن‌که کاتر آسفالت بر

بتواند سطح آسفالت را برش دهد، نیاز به اعمال فشار زیادی دارد که نازک بودن تیغه‌ی دستگاه به این موضوع کمک خواهد کرد. بعضی از مدل های این صفحه های برش لبه‌ هایی الماسی دارند تا قدرت برش آن ها افزایش پیدا کند. در صورتی هم که بعد از مدتی استفاده لبه های تیغه ی کاتر آسفالت بر شما کند و یا خراب شد، نگران نباشید، چراکه این قطعه قابل تعویض است و می توانید تیغه جدیدی خریداری کرده و نصب کنید. البته ناگفته نماند که خراب شدن این تیغه ناشی از کیفیت پایین قطعه شما نیست، بلکه به علت فشار زیادی که به این تیغه ها وارد می شود، کند و یا خراب شدن آن ها بعد از مدتی استفاده دور از انتظار نخواهد بود.

 

@val3

 

سوالی که در این میان ممکن است پیش بیاید آن است که تفاوت مدل های مختلف کاتر آسفالت بر در چیست. یکی از موارد تفاوت در نوع ماشین آلاتی است که کاتر را می توانید به آن ها وصل کنید. برای مثال برخی را فقط باید به یک وسیله‌ی نقلیه مانند تراکتور وصل کرد، درحالی‌که برخی مدل های دیگر را می توان روی چکش های هیدرولیکی استفاده کرد. مورد دیگری که منجر به ایجاد تفاوت در مدل های مختلف کاتر آسفالت بر می شود،‌ مربوط به جنس تیغه، کیفیت آن و عمقی است که این دستگاه ها می توانند بُرش دهند. علاوه بر این، برخی مدل های خاص این امکان را نیز به شما می دهند که از آن ها نقاط منحنی را نیز برش دهید.

 

@val3

 

 

کاتر آسفالت بر چطور کار می کند

دستگاه کاتر آسفالت بر در واقع شامل یک صفحه برش مدور است که به آن تیغه هم گفته می شود. این قطعه به روی ماشین‌آلات مورد نظر نصب شده و از این طریق می توان آن را کنترل کرد. به عبارت دیگر، کاتر آسفالت بر قدرت حرکت خود را از ماشین های مختلف می گیرد و با استفاده از این ماشین ها باید آن را عقب، جلو و یا به عمق بیشتری از آسفالت فرو برد. پس از نصب کاتر اسفالت بر روی ماشین مورد نظر، این صفحه ی برش با فشار و قدرت ماشین سطح آسفالت را بُریده و وارد آن می شود. سپس با حرکت ماشین به سمت عقب و یا جلو، کاتر آسفالت بر هم در دل آسفالت حرکت کرده و مسیر خود را برش می دهد. بنابراین، هرچه فشار وارد شده توسط ماشین آلات بیشتر باشد، تیغه ی دستگاه هم به عمق بیشتری وارد می شود و برای برش سطوح سخت‌تر، احتیاج به فشار بیشتری از سوی ماشین داریم. اصولاً از دستگاه کاتر آسفالت بر در مواقعی استفاده می شود که انجام بُرش‌ هایی دقیق در آسفالت مورد نظر بوده و یا اینکه فضای کافی برای انجام کار وجود نداشته باشد.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *