برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

انواع مختلف گیربکس صنعتی دو طرفه

انواع مختلف گیربکس صنعتی دو طرفه

گیربکس های دو طرفه را می توان بر اساس عناصر مختلف طبقه بندی کرد و در دو طراحی گیربکس حلزونی و هلیکال عرضه می شوند. دو نوع رایج تر گیربکس دو طرفه عبارت است از:

گیربکس دو طرف شافت
گیربکس دو طرف فلنج

بر اساس ساختار داخلی گیربکس صنعتی دو طرف شافت می توان آن را به صورت زیر نیز طبقه بندی کرد:

گیربکس دو طرفه دنده هلیکال

یونیت های چرخ دنده هلیکال کواکسیال هستند که شافت خروجی یونیت دنده در یک راستا با شافت موتور قرار دارد. موتورهای گیربکس مارپیچی بیشتر در موارد سرعت کم/ گشتاور بالا استفاده می شود.

گیربکس دو طرفه شافت موازی

این نوع موتور از چرخ دنده برای کاهش سرعت استفاده می کند. شافت موتور و شافت کاهنده سرعت در این نوع گیربکس دنده ای روی صفحات موازی قرار دارند. گیربکس دو طرفه شافت موازی از سه نوع چرخ دنده برای انجام گیربکس استفاده می کند.

گیربکس حلزونی دو طرف شفت یا فلنج نود درجه

این یکی از ساده ترین انواع موتورهای دنده ای است که از یک چرخ دندانه دار تشکیل شده است که عموما از برنز با محور فولادی در مرکز آن ساخته می شود. چرخ دائما با پیچ فولادی که شکل آن شبیه به کرم است در تماس قرار می گیرد. در این نوع موتور چون محورها با زاویه نود درجه تنظیم می شوند که یکی از ویژگی های اصلی می باشد، به آن موتور گیربکس دو سر شفت یا فلنج نود درجه می گویند.

از زیر مجموعه این گیربکس ها می توان به گیربکس هلیکال اشاره کرد که در این نوع موتور شفت خروجی آن نود درجه به سمت محور موتور می چرخد. برای گشتاورهای خروجی بالا، موتور چرخ دنده مارپیچی است زیرا نیاز به چگالی بالای قدرت موتور دنده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *