برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

بررسی چند نکته قبل از خرید اینورتر

بررسی چند نکته قبل از خرید اینورتر

خرید اینورتر می‌تواند به شما کمک کند زمانی که قطعی برق اتفاق می‌افتد همچنان وسایل و دستگاه های برقی خود را روشن نگه دارید. شما چه برای خانه یا محل کار خود به یک اینورتر نیاز داشته باشید، می‌توانید با توجه به بودجه خود از بین برند ها و مدل های مختلف انتخاب کنید. در این پست قصد داریم که کاملا راهنمای خرید اینورتر را با هم مرور کنیم؛ اما قبل از اینکه به این راهنمای خرید اینورتر اشاره کنیم، ابتدا اجازه دهید که به صورت مختص با خود دستگاه اینورتر آشنا شویم.
اینورتر چیست؟

دستگاه اینورتر یک دستگاه مولد برق پشتیبان است که جریان مستقیم ولتاژ پایین را به برق متناوب استاندارد خانگی تبدیل می‌کند تا منبع برق بدون وقفه خانه شما را تأمین کند. این دستگاه کاربرد بسیاری زیادی دارد و به خصوص برای فصل تابستان که قطعی برق به وفور اتفاق می‌افتد می‌تواند به شما کمک کند که همیشه به برق دسترسی داشته باشید و اختلالات در کار های روزانه شما پیش نیایید.

راهنمای اینورتر

راهنمای خرید اینورتر

قبل از اینکه به فکر خرید اینورتر برای خانه یا محل کار خود باشید باید مقاله ای درباره راهنمای خرید اینورتر بخوانید. چند نکته وجود دارد که توجه به آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به شما کمک می‌کند که خرید موفق تری داشته باشید. این نکات عبارت اند از:

درک قدرت مورد نیاز اینورتر
ظرفیت اینورتر در مقابل ظرفیت باتری
انتخاب یک باتری مناسب
تعیین ظرفیت VA اینورتر مورد نیاز
انتخاب بین اینورتر موج سینوسی و اینورتر موج مربعی
اینورتر در مقابل یو پی اس
بررسی سیم کشی در منزل

توجه به راهنمای خرید اینورتر به شما کمک می‌کند که نه تنها در هزینه های خود صرفه جویی کنید بلکه دستگاهی انعطاف پذیر و مناسب برای منزل یا شرکت خود انتخاب کنید.
درک قدرت مورد نیاز شما

برق مورد نیاز شما کل برق مورد نیاز برای کار کردن تمام وسایلی است که می خواهید در هنگام قطع برق کار کنند. اگر چندین واحد از یک دستگاه دارید (مثلاً 4 فن)، باید میزان مصرف برق آن دستگاه را در تعداد واحد هایی که دارید ضرب کنید. حالا تصور کنید که چهار فن دارید که هرکدام 80 وات برق مصرف می کنند. علاوه بر این، شما سه لامپ لوله‌ ای، سه لامپ CFL، دو لامپ LED و همچنین یک تلویزیون دارید که به ترتیب از 40، 20، 7 و 120 وات استفاده می‌کنند. برق مورد نیاز شما به این صورت خواهد بود:

4*80 + 3*40 + 3*20 + 2*7 + 120=634 وات

باید در خرید اینورتر دستگاهی را انتخاب کنید که ظرفیت کافی داشته باشد و مقدار برق مصرفی شما را تأمین کند، در غیر این صورت بعداً مجبور خواهید بود دستگاه خود را عوض کنید یا برخی از وسایل برقی خود را خاموش نگه دارید.

خرید اینورتر

ظرفیت اینورتر در مقابل باتری

اطمینان حاصل کنید که ظرفیت باتری های اینورتر شما با ظرفیت اینورتر شما مطابقت دارد. توجه داشته باشید که ظرفیت باتری برقی است که می‌تواند ذخیره کند و ظرفیت اینورتر مقدار برقی است که می‌تواند در یک زمان مصرف کند. باتری‌ها در سه نوع موجود هستند:

باتری های سرب اسید – باتری های معمولی
باتری های صفحه لوله ای
باتری های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری یا باتری های اتمی

هنگام خرید اینورتر یا خرید باتری حتماً با فروشنده و کارشناس فروش در این رابطه حرف بزنید و یک باتری مناسب برای اینورتر خود انتخاب کنید.
نحوه انتخاب باتری ایده آل

ظرفیت باتری بر حسب ساعت آمپر محاسبه می‌شود. می‌توان بر اساس زمان پشتیبان مورد نیاز یک باتری مناسب را برای اینورتر انتخاب کرد. یک فرمول ساده وجود دارد که به شما کمک می‌کند باتری مناسبی را برای نیاز های خود انتخاب کنید.

ظرفیت باتری = توان مورد نیاز بر حسب وات * زمان پشتیبان گیری (به ساعت) / ولتاژ باتری (دریافت شده به صورت 12 ولت)

تصور کنید در هنگام قطع برق باید 3 فن، 3 لامپ لوله‌ ای، 1 CFL و یک تلویزیون را به مدت 3 ساعت متوالی روشن کنید. بر اساس فرمول، شما به یک باتری 130 آمپر بر ساعت نیاز دارید.
تعیین ظرفیت VA اینورتر موردنیاز

ظرفیت اینورتر که بر حسب ولت آمپر اندازه گیری می شود، با کل باری که می‌خواهید با آن تحمل کنید، نسبت مستقیم دارد. مقدار دقیق ظرفیت اینورتر را می توان با تقسیم کل بار قابل تحمل بر ضریب توان که معیاری از بازده ا دست رفته در تبدیل DC به AC است، پیدا کرد. هنگام خرید اینورتر می توانید مقدار ظرفیت اینورتر را که در توضیحات محصول ذکرشده است، پیدا کنید.
انتخاب بین اینورتر موج سینوسی و اینورتر موج مربعی

بسته به شکل ظاهری AC، شما دو گزینه برای خرید اینورتر دارید، یعنی اینورتر موج سینوسی و اینورتر موج مربعی. خرید اینورتر موج سینوسی هزینه کمی بالاتری دارد اما توصیه می‌شود، زیرا ایمن تر و دوام بیشتری دارد. همچنین می‌توانید برخی از اینورتر های موج سینوسی اصلاح شده (اینورتر شبیه سینوسی) را در بازار پیدا کنید که ارزان‌تر از نمونه های معمولی هستند.
اینورتر در مقابل یو پی اس

ممکن است این سؤال برای خیلی از شما ها پیش بیاید که چرا با وجود یو پی اس به خرید اینورتر فکر کنیم؟ شایان ذکر است که یو پی اس برای کامپیوتر ها و لپ تاپ‌ ها یک گزینه مناسب تر است زیرا یک اینورتر یک میکرو ثانیه طول می‌کشد تا به برق پشتیبان بیفتد و این تأخیر در سوئیچینگ ممکن است به سیستم آسیب برساند. از این رو، خرید اینورتر برای استفاده از وسایلی مانند فن، چراغ، تلویزیون و غیره عاقلانه و بسیار با دوام تر و مقرون به صرفه تر است.

اینورتر راهنمای خرید

بررسی سیم کشی در منزل قبل از خرید اینورتر

یکی از کارهای مهمی که قبل از خرید اینورتر باید انجام دهید این است که ببینید آیا سیم کشی خانه شما با اینورتری که می خرید سازگار است یا خیر. بهتر است وسایل بزرگ مانند یخچال و لباسشویی و… را از اتصال به اینورتر در سیم کشی خانه خود حذف کنید، زیرا این وسایل به باتری زیادی نیاز دارند. مشاوره با متخصصین و کارشناسان فروش این حوزه و تعیین اینکه آیا خانه شما با اینورتری که قصد خرید آن را دارید سازگار است یا خیر، همیشه ایده خوبی است و خطرات و مشکلات احتمالی را بسیار کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

اینورتر یکی از بهترین دستگاه هایی است که هنگام قطع برق، انرژی مورد نیاز وسایل مهم برقی خانه شما را تأمین می‌کند. هنگام خرید اینورتر باید به نکات مهمی توجه داشته باشیم که در بالا به این نکات مهم اشاره کردیم. بدون توجه به این نکات احتمال اینکه شما یک دستگاه اشتباهی و غیر متناسب با نیاز خود بخرید بسیار زیاد است. پس سعی بر این داشته باشید که تا حد امکان با لحاظ کردن نکات بالا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *