معرفی گیربکس حلزونی VF

معرفی گیربکس حلزونی VF

سری VF شامل گیربکس حلزونی و موتور گیربکس هایی است که حرکت سینما تیکی آنها به توسط یک چرخدنده و یک ماردون صورت می گیرد . جنس ماردون CrNi4 UNI 16 می باشد و برای افزایش بازدهی دستگاه به صورت پیوسته سختکاری شده و سنگ خورده است . جنس دنده نیز برنز ریخته گری شده G-CU Sn12 UNI 7013-2 است که بر روی یک هاب چدنی با گرافیت کروی ریخته گری شده است .

جنس پوسته از چدن با مقاومت بالا و برای انواع کوچکتر از جنس آلومينيوم است . پوسته گیربکس های حلزونی نوع  FC – F – A – N يکسان بوده و برای آنکه انواع N و A را داشته باشیم فقط باید پیچ های نگهدارنده دوکف پوش را باز کرده و آنها را به موقعیت مورد نیاز چرخاند.

برای تبدیل گیربکس نوع A وN به نوع FC – F یا P بایستی دوپایه نرمال را جداکرده  و بجای آن ها دو پایه ( در پوش ) مربوط به آنها را قرار داد . گیربکس حلزونی ۲۱۰ – ۲۵۰ دارای فن خنک کننده اند تا گرمای ایجاد شده را پراکنده کرده و عمر و بازدهی آنها را بالا ببرند.

معرفی بازده گیربکس حلزونی سری VF

بازده بررسی بازده در انتخاب گیربکس حلزونی بسیار مهم است. برای کاربردهایی که کار گیربکس حلزونی مقطع است ( بالابر ، عملیات ، غیره ) لازم است که توان موتور بیشتر باشد تا کمبود بازده گیربکس حلزونی رابه هنگام راه اندازی جبران کند.

بدین منظور، بهترین توان زمانی بدست می آید که گیربکس حلزونی  چند ساعتی کند و به شرایط کار حالت پایدار برسد . مقدار ( M2 ( daNm که در کاتالوگ مشخص شده است براساس بازده حالت پایدار گیربکس حلزونی  است .

شكل زیر اختلاف گشتاور مدلهای VF . . . NF – RVF – VF که مربوط به یک اندازه می باشد رانشان می دهد . ( مثلا( VF30/62-RVF62-VF62 چنانچه نسبتهای دور دو نوع گیربکس حلزونی باهم یکی باشد بهتر است که ، بویژه برای کارهای سنگین که شوک های مداوم وجود دارد و در راه اندازی بار زیاد تری وارد می شود ( مثلا در بالابر ها) ، از گیربکس حلزونی با گشتاور نیروی بیشتر ( وراندمان بالاتر ) استفاده شود.

روغن کاری گیربکس ها سری VF

روغنکاری گیربکس حلزونی بسته به توان اسمی گیربکس صنعتی صورت میگیرد. دو گروه گیربکس حلزونی  وجود دارد:

VF 86 – VF 62- VF 49 – VF 44 – VF 30 – VF 27 (1)

VF250 -VF210 -VF185-VF150 -VF130-VF110 (2)

گیربکس حلزونی با توان کم و متوسط در گروه اول نیازی به نگهداری ندارند و با گریس ترکیبی پرشده و بدین ترتیب می توان آنها را به هر صورتی نصب کرد( به جز V5 وV6 که لازم است با کارشناسان فنی مجموعه در تماس باشید ).

گیربکس حلزونی با توان متوسط وبالا در گروه دوم با روغن ، روغنکاری می شوند. این گروه بدون روغن تحویل شده و قبل از کارباید با مقدار کافی روغن پرشوند. این گیربکس ها دارای در پوشهای پر کردن روغن ، تخلیه روغن وتراز روغن هستند و در صورتی که متفاوت با B3 نصب می شوند باید مشخص شوند.

نکات قابل توجه در روغن کاری گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی که گریسکاری عمری شده باشد ( ترکیب تلسیا A – IP ) ، دارای در پوش  تراز روغن ، پیچ تخلیه روغن و هواکش نمی باشند . گیربکس صنعتی احتیاج به روغن کاری دارند ، بدون روغن ارائه شده وداری در پوش های هواکش ، تراز روغن وتخليه روغن مناسب با موقعیت نصب (که شما مشخص خواهید کرد ) هستند گیربکس صنعتی که روغن کاری نشده باشد را باید قبل از نصب با مقدار معینی روغن پرکرد

روغن های معدنی را می توان برای دماهای بین 0C تا 30C به کار برد . اگر دما از +30/35C تجاوز کند ، باید روغنی که الزجت مناسب دارد به کار برد. اگر دما کمتر از 0C باشد باید روغنی با لزجت پایین تر را مورد استفاده قرار داد . از مواد روغنی ترکیبی می توان برای دماهای از -10C تا 40C (گریس) واز -30C (-25Cبرای بلاسيا S) تا 50C (روغن ) استفاده کرد.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *