موتور گیربکس شفت مستقیم چیست؟

موتور گیربکس شفت مستقیم چیست؟

گیربکس شافت مستقیم یا مارپیچ از جمله گیربکس های کاربردی در صنعت می باشند.

این گیربکس ها دارای دندانه هایی زاویه دار یا بدون زاویه می باشند و متناسب با آن می توانند انتقال نیرو در جهت های مختلف داشته باشند.
این مدل از گیربکس ها نسبت به گیربکس های معمولی دارای نویز کمتری می باشند و همچنین با توجه به سطح تماس بالاتر دندانه های آن ها ارتعاشات کمتری را ایجاد کرده و بازدهی بالاتری دارند.

چرخ دنده های به کار گرفته شده در گیربکس مارپیچ دارای زاویه مارپیچ یکسانی هستند با این تفاوت که از قانون دست مخالف پیروی می کنند.

موتور گیربکس شفت مستقیم متناسب با توانایی گیربکس برای انتقال نیرو نصب می شود. بازدهی بالا و انتقال گشتاور مناسب از جمله خصوصیات موتور گیربکس مارپیچ می باشد.

همانطور که از اسم گیربکس مارپیچ پیداست، دندانه های این مدل از گیربکس ها حالت ساده ندارند. بزرگترین مزیت استفاده از گیربکس شفت مستقیم نسبت به گیربکس های معمولی این است که این مدل از گیربکس ها نیروی محوری تولید نمی کنند.

نیروی محوری بر اثر حرکت لغزشی دندانه ها روی یکدیگر به وجود می آید. همچنین نیروی عرضی بر روی شفت ورودی گیربکس وارد شده که متناسب با اجزای داخلی گیربکس به سمت شفت خروجی هدایت می شود.

این نیروها می تواند میزان گشتاور خروجی از گیربکس را به شکل قابل توجهی محدود کند تا اجزای گیربکس دچار خرابی و استهلاک نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *