نحوه نصب و استفاده صحیح پمپ آب کفکش

نحوه نصب و استفاده صحیح پمپ آب کفکش

پمپ آب کفکش در بخش پایینی و یا کفی خود، دارای مکش است. این دسته از منابع، کاربردهای مختلفی دارند. با استفاده از پمپ‌های آبی کف کش می‌توان به تخلیه آب استخر اقدام نمود. یا آن‌ها را در تخلیه آب‌های زیر زمینی به کار برد. یکی از موضوعات مهم در زمینه این محصولات، نحوه نصب و استفاده صحیح پمپ آب کفکش است.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن خانگی

نحوه نصب مخزن تحت فشار

پمپ‌های آبی کف کش به نحوی طراحی شده‌اند که بتوانند آب‌های تمیز را پمپاژ نمایند و به محل مورد نظر انتقال دهند. در زمینه نصب این سیستم‌ها لازم است به این عامل توجه کنید که هر چند برندهای مختلفی از این محصولات وجود دارد؛ اما تمامی آن‌ها شیوه‌های نصب یکسانی دارند که در ادامه می‌آید.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن صنعتی

نحوه راه اندازی پمپ کفکش و استفاده صحیح پمپ آب کفکش

قبل از اینکه پمپتان را روشن کنید باید برق محل مورد نظر را قطع نمایید و شلنگ را به دستگاه وصل کنید. پس از انجام این کار لازم است پمپ را به منبع تغذیه و یا برق وصل کنید تا اتصال برقرار شود.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن کولری

نحوه تخلیه آب به کمک پمپ کفکش

در ابتدا و قبل از انداختن پمپ در آب، صافی را در بخش ورودی دستگاه وصل کنید. سپس آن را به عمیق‌ترین بخش چاه و یا استخر بیندازید و آن را روشن کنید. وقتی سطح آب به حد پایینی رسید لازم است منبع را از نزدیک زیر نظر بگیرید. اگر سطح آب کم بود و فلوتر نیز نداشتید باید قبل از اتمام کار، دستگاه را خاموش کنید تا آسیب نبیند. در نهایت نیز می‌توانید دستگاهتان را بردارید و از برق بکشید و شلنگ را از آن جدا کنید.

آشنایی با الکتروموتور جمکو

پمپ آب کفکش

پمپ آب کفکش

نکات مورد توجه نحوه نصب پمپ کف کش

از جمله نکات مورد توجه در این بخش می‌توان به کنترل میزان املاح آب اشاره کرد. در این صورت باید آب محل مورد نظر برای تخلیه، زلال و بدون املاح بوده و یا مقدار املاح آن کم باشد. نکته دیگر قابل ذکر در این زمینه، هواگیری این سیستم‌ها است. این کار باید توسط یک متخصص انجام شود. هم‌چنین لازم است بدانید که پمپ کف کش، نباید ته چاه و یا استخر قرار بگیرد.

نکات مهم درباره لوله و اتصالات پمپ کفکش

لوله‌ای که از پمپ خارج شده و تا محل مورد نظر کشیده می‌شود باید با خروجی این دستگاه، دارای تناسب باشد. و از طرف دیگر اندازه لوله منتقل کننده آب، نباید با قطر خروجی سیستم، تفاوت داشته باشد. استفاده از شیر یک طرفه در خروجی دستگاه نیز ضرورت دارد. در صورت نبودن شیر یک طرفه، باید لوله به طور مستقیم به خروجی دستگاه متصل شود.

موارد مهم جهت انتخاب و نصب پمپ کف کش

محاسبه میزان ارتفاع چاه و یا ارتفاعی که می‌خواهید آب را به آنجا انتقال دهید از جمله موارد مهم انتخاب و نصب کف کش مناسب است. تعیین مسافت افقی و هم‌چنین هد و دبی مورد نیاز نیز ضرورت دارد. در این زمینه لازم است جهت چرخش پمپ را نیز در نظر بگیرید. استفاده از فلوتر و یا شناور برای جلوگیری از خشک کار کردن این سیستم لازم است. سیستم‌های کفکش را باید به صورت عمودی نصب کنید.

 

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *