قیمت پمپ آب های مختلف چقدر است؟ انواع پمپ آب خانگی

قیمت پمپ آب های مختلف چقدر است؟ انواع پمپ آب خانگی

در این مقاله انواع قیمت پمپ آب و برند های آنها را بررسی می‌کنیم. ساختمان‌ ها و آپارتمان‌ های امروزی دارای یک مشکل جدی هستند و آن کمبود فشار آب خصوصا در طبقات بالاتر ساختمان است. برای حل این مشکل تدابیری اندیشیده شده است که یکی از آن تدابیر، استفاده از دستگاه‌های پمپ آب خانگی است. پمپ آب خانگی، نوعی از پمپ‌های کوچک است که در اصطلاح به آن، مینی پمپ نیز گفته می‌شود. این پمپ ‌ها ظاهری کوچک دارند و از نظر قیمت پمپ آب، مقرون به صرفه ‌اند. این دستگاه‌ها برای افزایش فشار آب در داخل خانه کاربرد دارند.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن خانگی

عوامل موثر در انتخاب پمپ خانگی

عوامل موثری در انتخاب یک دستگاه پمپ آب خانگی موثر است از جمله:

تعداد طبقات ساختمان
تعداد واحدها
متراژ واحدها و بزرگی و کوچکی آن‌ها
تعداد شیرهای آب ساختمان

آشنایی با الکتروموتور موتوژن صنعتی

قیمت پمپ آب

مهم ‌ترین اصل در انتخاب یک پمپ آب خانگی، عملکرد آن است یعنی توان پمپ، حداکثر دبی و ارتفاع پمپ. پمپ آب خانگی انواع مختلفی دارد از جمله پمپ آب خانگی با مخازن انبساط، کلید اتوماتیک و یا بوستر پمپ. پمپ آب خانگی در آبیاری زمین‌های کشاورزی، تامین آب برای ساختمان‌های مسکونی و… استفاده می‌شود.

آشنایی با الکتروموتور موتوژن کولری

انواع قیمت پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی دارای انوع مختلفی است. این اختلاف به عملکرد و توان فشار توسط این دستگاه‌ها مربوط است به همین ترتیب پمپ‌هایی با توان‌های مختلف نیم اسب بخار محیطی و بشقابی، یک اسب بخار محیطی و بشقابی، دو اسب بخار بشقابی، یک اسب بخار جتی، یک اسب بخار دو پروانه، یک و نیم اسب بخار دو پروانه، دو اسب بخار دو پروانه و… طراحی و ساخته شده و در بازار در حال خرید و فروش است.

هم‌چنین شرکت‌ها و برندهای مختلفی از این نوع محصولات در بازار قابل مشاهده است. هر چقدر قدرت پمپ بیشتر باشد قیمت پمپ آب افزایش پیدا می‌کند. اما ما محصولات شرکت نیک نام پارس را پیشنهاد میدهیم.

آشنایی با الکتروموتور جمکو

پمپ آب خانگی یک اسب بشقابی

چنانچه ساختمان یا آپارتمان مورد نظر، حداکثر در 3 طبقه باشد استفاده از پمپ آب خانگی یک اسب بشقابی برای آن مناسب است. این نوع پمپ از نوع سانتریفیوژی است و به آن پمپ آب شعاعی نیز می‌گویند. قیمت پمپ آب خانگی یک اسب بشقابی در رده متوسط است و یکی از بیشترین خریداران را بین پمپ‌ها دارد.

قیمت پمپ آب خانگی نیم اسب بخار

پمپ آب خانگی نیم اسب بخار یکی از انواع پمپ‌ های خانگی است که ظرفیت پایینی دارد و برای مصارف خانگی و استفاده در ویلاهای کوچک بسیار مناسب است. این نوع از پمپ آب خانگی به صورت تک فاز ساخته می‌شود و قیمت کم ‌تری نیز دارد چرا که حجم آن نیز کم ‌تر است. یکی از مزایای اصلی این پمپ کم صدا بودن است و برای استفاده در آپارتمان بسیار کاربرد دارد. برای مشاهده قیمت پمپ آب ذکر شده از قسمت منو اقدام کنید.

 

پمپ آب خانگی یک اسب جتی

این نوع از پمپ آب خانگی، جریان تخلیه و پمپاژ آب را بسیار آرام و یکنواخت انجام می‌دهد. در ساخت و طراحی این نوع پمپ از مکانیزم ایجاد خلأ برای مکش آب استفاده شده است. جلوی این پمپ نیز اندکی کشیدگی دارد.

قیمت پمپ آب خانگی دو پروانه‌ای

این پمپ نسبت به موارد گفته شده، قدرت بالاتری دارد. به دلیل توان بیشتر برای ساختمان‌های بیش از 5 طبقه و آبیاری و کشاورزی مناسب است. از معایب آن می‌توان قیمت پمپ آب بالا و پر سر وصدا بودن را نام برد. برای مشاهده قیمت پمپ آب ذکر شده از قسمت منو اقدام کنید.

پمپ آب

پمپ آب

پمپ آب دو اینچ

این دستگاه پمپ آب در واقع می‌تواند هم مصارف خانگی داشته باشد و هم مصارف کشاورزی و صنعتی. منظور از دو اینچ در معرفی این دستگاه میزان توان آن و دبی خروج آب از آن است. یعنی میزان دبی خروجی آب از یک پمپ دواینچ، در هر ثانیه 2 است. چنانچه در کاری خاص، نیاز به زمان کم‌تر داشته باشیم یا سرعت خروج آب برایمان اهمیت بیشتری داشته باشد باید از پمپ 3 اینچ استفاده شود.

انواع قیمت پمپ خانگی بر اساس برند

پمپ‌های های آب رسانی بر اساس برندها نیز متفاوتند. پمپ آب خانگی دارای برندهای مختلفی در بازار است از جمله نیک نام پارس.

پمپ آب خانگی نیک نام پارس

این پمپ آب خانگی، ساخت کشور ایران و از برندهای معروف و پرکاربرد است. این پمپ به نام پمپ بی صدا یا کم صدا هم معروف است. پمپ آب خانگی نیک نام پارس هم مانند سایر پمپ‌های آب خانگی جهت تقویت فشار آب به کار می‌رود.

البته مورد استفاده این دستگاه فقط در خانه نیست بلکه برای تقویت فشار در هر نوع مصرف می‌توان از آن بهره برد. پمپ آب خانگی نیک نام پارس مدل‌های مختلف دارد که هر یک کاربرد متفاوت و قیمت پمپ متفاوت دارند. مثلا پمپ آب خانگی نیک نام پارس دارای توان و قیمت متفاوتی هستند.

قیمت پمپ آب نیک نام پارس نیم اسب

پمپ آب نیک نام پارس ساخت کشور ایران و از محصولات پرکاربرد شرکت نیک نام پارس است. این پمپ، بسیار کوچک و جمع و جور و راحت است و برای افزایش فشار آب به کار می‌رود. این پمپ می‌تواند به طور مستمر کار کند. در انواع تک فاز و سه فاز در بازار خرید و فروش می‌شود. در مصارف خانگی، کشاورزی، صنعتی، آبیاری قطره‌ای و سیلابی می‌توان از آن استفاده کرد. برای مشاهده قیمت پمپ آب ذکر شده از قسمت منو اقدام کنید.

دستگاه مکش آب خانگی

از این دستگاه، جهت انتقال آب سرد و گرم در طول روز استفاده می‌شود و برای تامین آب مصرفی منازل کاربرد دارد. این دستگاه از گروه پمپ‌های محیطی یا توربینی است که با وجود داشتن مخزن نگهداری سیال و وجود سوپاپ تعبیه شده در آن، نیازی به هواگیری ندارد.

از جمله مزایای این دستگاه می‌توان به ابعاد کوچک داشتن، امکان جابجایی سریع آن، عدم نیاز به نصب سوپاپ در ورودی لوله مکش و… اشاره کرد. دستگاه مکش آب خانگی برای نصب در منازل برای آبرسانی مناسب، کاربرد دارد هم‌چنین برای آبیاری زمین کشاورزی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. برای تخلیه حوض‌چه آب تمیز در مواقع ضروری نیز می‌توان از آن بهره برد.
نقل و انتقال آب استخر و انتقال مایعاتی که به ساختمان دستگاه، آسیب نمی‌رسانند نیز از دیگر موارد کاربرد دستگاه مکش آب خانگی است. در حفاری نیز می‌توان از این دستگاه در تخلیه آب‌های زیر زمینی، استفاده مناسب داشت.

پمپ آب نیک نام پارس

شرکت پمپ آب نیک نام پارس از برندهای معروف ساخت پمپ آب خانگی در ایران است. این برند، محصولاتی متعدد از جمله بوستر پمپ نیک نام پارس تولید کرده است که شامل پمپ‌های آبرسانی، آتش نشانی و آبیاری است. پمپ آب خانگی نیک نام پارس در دو نوع تک فاز و سه فاز برای مصارف خانگی و صنعتی و .. تولید می‌شوند و دارای قیمت‌های متنوع هستند که بسته به نوع عملکرد و انتخاب خریدار با هم متفاوتند.

 

اتومات پمپ آب نیک نام پارس

اتوماتیک پمپ آب به نام قطع کن پمپ آب نیز نامیده می‌شود.یک سیستم کنترلی هوشمند که بسته به میزان فشار یا جریان آب درون لوله، پمپ را قطع و وصل می‌کند. اتوماتیک پمپ آب را می‌توان به طور کامل جایگزین سوییچ فشار، شیر یک طرفه و ابزارهای کاهش آب نمود. لیست قیمت پمپ آب اتومات در برندهای مختلف، متفاوت است. پمب ها انواع دیگری مانند پمپ کفکش دارند که در مطالب دیگر راجع به آن ها حرف می‌زنیم.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *