تعمیر گیربکس خورشیدی

تعمیر گیربکس خورشیدی

گیربکس خورشیدی بر اساس نوع متریال استفاده شده برای دنده ها دارای مقاوم بالایی است اما در صورت خرابی هر کدام از چرخدنده های گیربکس، قابلیت تعویض دارند. شما می توانید جهت خرید قطعه مورد نظر در صورت امکان وجود با کارشناسان ما تماس بگیرید. لازم به ذکر است روغن از پارامتر های ضروری مورد استفاده در گیربکس خورشیدی است. سطح روغن درون پوسته گیربکس همواره بازدید شود. می توان جهت افزایش قابلیت اطمینان و کاهش ریسک خرابی گیربکس به دلیل نداشتن روغن از مخزن روغن متصل به گیربکس استفاده نمود.

روغن علاوه بر خاصیت روانکاری چرخدنده، باعث خنک کاری قطعات داخلی گیربکس (که به دلیل تجمع زیاد چرخدنده در فضا کم همچنین انرژی گشتاور بالا ایجاد می شود.) است. همچنین باعث کمتر شدن صدای چرخدنده ها و محافظت از آن ها در برابر خوردگی است.

بهتر است روغن مصرفی برای این نوع گیربکس دارای مواد EP باشد تا انتقال حرارت بهتری صورت پذیرد.

برای طولانی تر کردن عمر مفید گیربکس پس از راه اندازی و کارکرد 100 ساعته روغن آن تعویض گردد.

در مراحل بعدی می توانید پس از گذشت 1000 ساعت کار، اقدام به تعویض آن نمایید.

آشنایی با الکتروگیربکس هلیکال

بررسی انتقال قدرت در مجموعه گیربکس خورشیدی:

برای بررسی حالت ها باید ادراک خوبی داشت تا جهت دور اجزا را مجسم کرد. اگر ماکت این مجموعه را داشته باشید درک آن آسان تر خواهد بود. برای هر دنده باید جهت دور خورشندی، رینگی، قفسه و پنیون ها را باید درنظر گرفت.

جهت چرخش رینگی و پنیون به علت دنده داخلی بودن رینگی همواره موافق یکدیگر و جهت چرخش خورشیدی و پنیون مخالف هم هستند، مانند دو چرخ دنده خارجی.

بررسی یکی از حالت ها (قانون دنده سنگین) خورشیدی محرک – قفسه متحرک – رینگی ثابت

همانطور که مشاهده می کنید قدرت (دور) از خورشیدی که موافق عقربه های ساعت می چرخد به قفسه منتقل می شود، چون رینگی ثابت است در نتیجه پنیون ها مخالف می چرخند. جهت چرخش قفسه (خروجی ) در جهت موافق خواهد بود چون راه گریزی ندارد.

آشنایی با الکتروگیربکس شافت مستقیم

گیربکس خورشیدی

گیربکس خورشیدی

کاربرد گیربکس های خورشیدی

گفتیم که ساختمان و طراحی گیربکس های خورشیدی به گونه ایست که از گشتاور و راندمان بالایی برخوردار هستند. همین ویژگی ها باعث می شود که در غالب صنایع امکان استفاده از آن ها وجود داشته باشد. در ادامه تنها به بخشی از مهم ترین این کاربرد ها اشاره شده است:

انواع میکسر ها و آسیاب ها
توربین های بادی
دستگاه های نورد
صنایع حمل و نقل و باربری
تولید سیمان و فولاد
معادن مختلف
صنایع گاز، نفت و پتروشیمی
صنایع تولید انواع پمپ ها علی الخصوص مونو پمپ ها

آشنایی با منبع تحت فشار واتس

انواع گیربکس خورشیدی

با توجه به طراحی و طرز کار گیربکس خورشیدی ، این محصولات را می توان در چهار دسته کلی تقسیم بندی نمود. در ادامه به ذکر انواع گیربکس خورشیدی و توضیح کلی هر یک پرداخته شده است.

خطی
این مدل دارای چهار طبقه بوده که هر طبقه آن نسبت تبدیلی حدودا بین سه الی چهار را شامل می شود.

زاویه دار یا مورب
با توجه به این موضوع که چرخ دنده های موجود در این مدل از نوع مخروطی شکل هستند، بنابراین هم مقاومت بالایی در برابر ضربات بسیار شدید داشته و هم دارای ساختمانی زاویه دار یا مورب می باشند.

پایه دار
مدل پایه دار با توجه به نام گذاری که دارند، دارای یک قطعه اضافه تحت عنوان پایه در بخش خروجی خود می باشند که برای پشتیبانی از قرارگیری گیربکس، تعبیه شده و مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این پایه در این نوع از گیربکس ها، شافتی نیز وجود دارد که وظیفه انتقال حرکت در گیربکس را بر عهده می گیرد.

هالو شافت دار و خروجی چرخ دنده ای
طرز کار گیربکس خورشیدی در این مدل بر اساس نوع حرکت مورد نظر ما و همچنین خروجی مورد نیاز ما طراحی شده است.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *