مزایای بکارگیری از گیربکس هلیکال

مزایای بکارگیری از گیربکس هلیکال

همان طور که بیان شد این دسته از گیربکس‌ها سرعت بسیار مطلوب و بالایی دارند. چرا که برعکس دیگر گیربکس های معمولی و تک شافت، حرکت شافت دوم این نوع گیربکس ها موقع تعویض دنده متوقف نمی‌شود. نکته مهم بعدی در زمینه بررسی مزایای این نوع از گیربکس‌ها دارا بودن نرمی خاصی است که در الکترو گیربکس‌ها نیز این حجم از نرمی وجود دارد. بعلاوه کاهش حجم سوخت هم از دیگز مزایای گیربکس شافت مستقیم است.

الکتروگیربکس هلیکال روغن کارند و کمتر به صورت خشک کار می‌کنند.از مزایای دیگر بکارگیری گیربکس هلیکال این است که در صورتی که گردش محور خروجی در مقایسه با محور ورودی خیلی پایین تر است اما مقاومت در خروجی چندین برابر مقاومت در ورودی است. این جعبه نیز مانند گیربکس حلزونی و مکعبی هم به شیوه بدون فلنج هم به شیوه فلنج دار ساخته می شود.

در حالت فلنچ دار معمولا این گیربکس به شیوه بی واسطه با منشا ایجاد توان، کوپل می شود. برعکس حالت فلنج دار، در نوع بدون فلنج، این جعبه با تسمه پولی و گردش زنجیر به منشا ایجاد توان وصل می شود. در این حالات مقدار محوطه اشغالی جهت نصب وسعت می یابد. معمولا توان الکتروژن مطلوب ترین انتخاب جهت کوپل شدن با این گیربکس است.

آشنایی با الکتروگیربکس شافت مستقیم

پس به طور کلی مزایای بکارگیری از گیربکس شافت مستقیم بدین شرح می باشد:

آرام و کم نویز بودن
عدم توقف هنگام تعویض دنده
نرمی
کاهش حجم مصرفی سوخت و عمر بالا
راندمان و سرعت زیاد
تعمیر راحت و در دسترس
فضای کافی داشتن برای روغن کاری و تمیز کردن و…

آشنایی با منبع تحت فشار واتس

نقاط قوت گیربکس شفت مستقیم

همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد یکی از نقاط قوت گیربکس هلیکال یا vem کم صدا بودن آن در حین کار است. این گونه جعبه ها جهت ممانعت از بازگشت پذیری خروجی، از ترمز برخوردار است و در محوطه ورودی و خروجی دربردارنده فلنج است.از دیگر نقاط قوت گیربکس هلیکال می توان به این مورد نیز اشاره کرد که این نوع گیربکس وابسته با توجه به نسبت تبدیل و دیگر مشخصه های انتخابی در صنعت های متنوعی من جمله فولاد، نساجی، معدنی، بالابر، سیمان، چوب، لاستیک، پلاستیک، آشامیدنی، بسته بندی، انتقال مواد … و دیگر صنعت ها کارایی دارد.

اجزاء گیربکس هلیکال

اجزاء گیربکس هلیکال گاهی چند محوره است و گاه به صورت پینیون تولید و عرضه می‌گردد. با توجه به اینکه هلیکال یک طبقه ای است یا چند طبقه ای، اجزاء آن به تناسب طبقات خواهد بود که عبارتند از:

تعدادی چرخ دنده از نوع جناغی یا هلیکال
پینیون ورودی
پینیون خروجی شافت
بلبرینگ
سوپاپ هوا
پوسته گیربکس
واشر
سیل آب بند و…

برند های گیربکس های هلیکال

همانگونه که دربالا نیز اشاره کردیم, گیربکس‌های شافت مستقیم همان هلیکال است و در امور مربوط به صنعت کاربرد دارد. این گیربکس در برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه شده است که اسامی مهم ترین و معروف ترین آنها عبارتند از:

گیربکس هلیکال sew
ییلماز
پارس
ایران
گیربکس هلیکال شاکرین و…

گیربکس شافت مستقیم

گیربکس شافت مستقیم

کاربرد گیربکس هلیکال چیست؟

کاربرد گیربکس شفت مستقیم در صنایع متنوع عبارتند از:

در صنایع آب و فاضلاب
ماشین سازی
بسته بندی
نفت و گاز و پتروشیمی
صنایع دریایی
بالابر ها
کشاورزی
رولینگ
وینچ ها و کوره ها
از دیگر کاربرد گیربکس هلیکال می توان به صنایع مخلوط کن ها اشاره کرد.
تابلو های تبلیغاتی
نوار نقاله ها
جرثقیل های سقفی
بچینگ
صنایع نساجی
صنایع غذایی
کانوایر و…

 

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *