پمپ آب مناسب برج ها

پمپ آب مناسب برج ها

تامین آب شرب مورد نیاز ساختمان‌ های آسمان خراش یکی از اساسی‌ ترین مشکلاتی است که ساکنین برج ها با آن مواجه هستند. حل این مشکل منوط به استفاده از پمپ های آب قوی و کاربردی است که فقط با این هدف تولید شده اند. پمپ آب مناسب برج ها وسیله‌ ای کاربردی با توان کاری قابل توجه است که در زمینه حل این مشکل نقشی اساسی ایفا می‌ کند.

آشنایی با الکتروپمپ الکتروژن

عوامل انتخاب پمپ آب مناسب برای برج‌ ها

برای حل چالش آب برجها به معنای واقعی، در انتخاب پمپ آب مناسب برج ها باید عوامل مهم و تاثیرگذار را شناسایی نمود. به عبارت دیگر، پمپ منتخب باید قادر به پمپاژ آب کافی و متناسب با نیاز برج و واحد مورد نظر باشد. از جمله این عوامل موارد زیر هستند:

1.اندازه برج

متراژ و زیربنای برج و به عبارتی، اندازه برج تعیین می کند که بهتر است از چه نوع پمپی برای آن استفاده گردد. هرچه اندازه برج بزرگتر باشد، قطعاً سیستم آبرسانی آن نیز گسترده‌ تر خواهد بود. در نتیجه تعداد شیرهای آب در آن بیشتر و مصرف آب در آن بالاتر است. از این رو، لازم است از نوعی پمپ مخصوص که قادر به تامین آب چنین ساختمانی باشد، استفاده گردد.

2.ارتفاع برج

با توجه به اینکه ساختمان‌ ها از ۱ تا چند ده طبقه را در بر میگیرند، نیاز هر ساختمان به پمپ متغیر است. تعداد طبقات برج که تعیین کننده ارتفاع آن می‌ باشد، یکی از اصلی‌ ترین کمیت‌ هایی است که در هنگام انتخاب پمپ حتماً باید به آن توجه شود.

3.نوع کاربری برج

کاربری برج با توجه به اینکه مسکونی، تجاری و یا اداری باشد تا حدودی تعیین کننده میزان نیاز آن به آب و در نتیجه نوع پمپ لازم برای آبرسانی ساختمان است. معمولاً در برج‌ های مسکونی که از واحدهای بیشماری تشکیل شده‌ اند، بیشترین نیاز به آب احساس می‌ گردد. بنابراین، قوی‌ ترین پمپ‌ ها برای این گونه ساختمان‌ ها کارایی دارند. امروز انواع پمپ آب را در سه نوع پمپ کوچک، متوسط و بزرگ می‌ توان دسته‌ بندی کرد. از بین این مدل‌ ها، پمپ‌ های متوسط و بزرگ گزینه‌ های مناسبی برای برج‌ ها و ساختمان‌ های آسمان خراش هستند.

4.کیفیت آب

پمپاژ آب پاک و تصفیه شده در مقایسه با آب ناخالص که از سختی بیشتری برخوردار است، راحت‌ تر می‌ باشد. در نتیجه، در انتخاب پمپ لازم است کیفیت آب و میزان صاف بودن آن را نیز در نظر داشت.

5.انرژی

پمپ‌ های آب از جمله لوازمی هستند که برای کار کردن به انرژی نیاز دارند. امروزه انواع پمپ در انواع برقی، بنزینی و… دسته‌ بندی می‌ شوند. بنابراین، در صورت تامین سوخت و انرژی برای آنها می‌ توان انتظار داشت که عملیات پمپاژ آب را به درستی انجام دهند.

آشنایی با الکتروپمپ موتوژن

پمپ آب

پمپ آب

ویژگی های پمپ آب مناسب برای برج ها

قطعاً نیاز برج‌ ها و ساختمان‌ های بلند به پمپ آب متفاوت می‌ باشد. حال می‌ خواهیم بدانیم هنگام خرید پمپ آب مناسب برای برج باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ در ادامه این مطلب به برخی از مهمترین خصوصیاتی که یک پمپ آب خوب حتماً باید در خود داشته باشد، اشاره می‌ شود:

سیستم کنترل پمپ آب مناسب

سیستم کنترل پمپ آب وسیله‌ ای لازم برای پمپ آب می‌ باشد که با هدف تنظیم، کنترل و اتومات کردن پمپ به کار می‌ رود و به آن “ست کنترل پمپ” هم گفته می‌ شود. در برخی ساعات شبانه روز که نیاز به آب تغییر می‌ کند، فشار آب نیز به طور قابل توجهی تغییر پیدا خواهد کرد. بنابراین، برای آنکه پمپ آب همیشه آب را با فشاری مناسب در اختیار ساکنین قرار دهد، لازم است مجهز به بهترین ست کنترل باشد. این وسیله هم از فشار زیاد آب که خود می‌ تواند دلیل بسیاری از حوادث باشد و هم از افت فشار آب جلوگیری به عمل می‌ آورد. در نتیجه، مهندس ساختمان و یا کسی که مسئول انتخاب و خرید پمپ آب برای برج‌ها می‌ باشد، حتماً باید سیستم کنترل پمپ را هم در نظر داشته باشد.

بازدهی بالا پمپ آب

پمپ آب مناسب برج ها باید بازدهی بالا داشته باشد؛ یعنی در یک زمان مشخص بیشترین مقدار آب را انتقال دهد. راندمان پمپ آب یک خصوصیت ساختاری برای آن می‌ باشد که نشان دهنده کیفیت پمپ آب است. منظور از این کمیت نسبت مقدار آب ورودی به مقدار آب خروجی است. هر چند هیچ پمپی نمی‌ تواند با راندمان صد درصد کار کند؛ اما هرچه راندمان یک پمپ به عدد صد نزدیک‌ تر باشد، کیفیت آن بالاتر می‌ باشد. در نتیجه یک پمپ سانتریفیوژ خوب که بتواند تامین کننده آب مورد نیاز یک برج باشد، تقریبا باید راندمانی در حدود 80 تا 93 درصد داشته باشد.

آشنایی با موتوژن

ظرفیت مناسب پمپ آب

حتی پمپ‌ هایی که از بالاترین راندمان و بهترین سیستم‌ های کنترل برخوردار هستند، باید از ظرفیت کافی برخوردار باشند تا آب مورد نیاز برای برج را تامین کنند. انواع پمپ آب امروزه با توجه به کاربردهای متفاوتی که برای آنها در نظر گرفته شده از ظرفیت‌های گوناگون برخوردار هستند. در انتخاب ظرفیت مناسب پمپ آب لازم است خصوصیات برج و نیاز آن را در نظر داشت.

آشنایی با پمپ فشار قوی

استحکام و مقاومت پمپ آب

پمپ آب مناسب برج ها ضمن کارکرد صحیح، لازم است از استحکام و مقاومت کافی هم برخوردار باشد. نوع قطعاتی که در ساختار پمپ استفاده شده تعیین کننده این ویژگی است. معمولاً برندهای خوب و شناخته شده از این خصوصیت برخوردار هستند. استحکام و مقاومت پمپ آب تضمین کننده طول عمر مفید آن نیز می‌ باشند. به علاوه، پمپ‌ هایی که از این خصوصیت برخوردار باشند، نیاز به تعمیر در آنها کمتر خواهد بود و در عین حال از بهترین عملکرد برخوردار هستند.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *